• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Deklaration och kvarskatt

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Idag ligger deklarationen klar för att skickas in och kvarskatten färdig för att betalas.

Med ett mobilt bank-id på telefonen/plattan är det gjort på några sekunder.

Glöm inte att sätta förfallodag 5 maj på kvarskatten om summan är mindre än 30.000:-. Är kvarskattebeloppet högre, betala direkt om du inte redan har betalat delen som överstiger 30.000.

PS! Appen heter Skatteverket!

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Deklaration och kvarskatt

Det tog nte mycket längre tid att deklarera med min semiantika laptop!

aake

F

F.d. 50209

Guest

Idag ligger deklarationen klar för att skickas in och kvarskatten färdig för att betalas.

Med ett mobilt bank-id på telefonen/plattan är det gjort på några sekunder.

Glöm inte att sätta förfallodag 5 maj på kvarskatten om summan är mindre än 30.000:-. Är kvarskattebeloppet högre, betala direkt om du inte redan har betalat delen som överstiger 30.000.

PS! Appen heter Skatteverket!

Kan vi skicka dem till dig så fixar du det ? :D

F

F.d. 50209

Guest

ha ha ja det var precis så jag tänkte :twitcy:

D

Deleted member 11118

Guest

Lite tillbaka trots pensionär, kollade det redan vid 14.30 igår. De brukar släppa in lite tidigare än vad de säger. Deklarationen klar igår 15.00.

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

Inte helt så enkelt för min del, "tyvärr" måste jag deklarera pension från Danmark på SKV2703, som måste skickas brevledes :wideeyed: till Skatteverket. Men inte helt fel att få den pension för mina aktiva år i Danmark (32), till att dryga ut dom 15 år i Sverige.
Mvh
Jes

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

En pensionär med vanlig pension och som betalar sina skatter kan inte få så mycket i restskatt. Antingen har man då andra höga inkomster eller betalar för lite i skatt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En pensionär med vanlig pension och som betalar sina skatter kan inte få så mycket i restskatt. Antingen har man då andra höga inkomster eller betalar för lite i skatt.

I mitt fall beror det på diverse tjänstepensioner där det dras för lite skatt pga små belopp. I vissa fall under 20%. Många bäckar små blir till en stor å!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Jag har halv sjukersättning o jobbar halvtid betalar in extra frivillig skatt varje lön samt tar ingen skattejämnkning utan får tillbaka en regäl hacka till HB säsongen. Mitt sätt att sätta undan till sommarens resor. Men tar snart ut pension och då får jag ju högre skatt då blir det ingen frivillig skatt. Samt jämkning för huslåneräntan. Då får vi dra in på annat. Den dagen den sorgen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Att betala frivillig skatt för att få tillbaka på skatten är naturligtvis ingen bra lösning! Det finns många möjligheter att få bättre ränta på pengarna än att låna ut dem till staten!

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Enligt min erfarenhet så har det gått åt andra hållet sedan vi blev pensionärer, i vilket fall om man arbetar av och till. Inte helt lätt att räkna ut hur mycket man skall betala i P-skatt när man åtnjuter dubbelt jobbskatteavdrag.
Problemet överståndet för mig som helt slutade förvärvsarbeta när jag fyllde 69 år. men hustrun arbetar fortfarande ungefär ett par dagar per månad vid 72 års ålder och det ger en hel del pengar i överskjutande skatt. Inget att klaga över egentligen.

aake

Redigerat stavfel

Senast ändrad:
Toppen