• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dekaler och nr ?

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Hej på er alla glada HBK:are jag är lite nyfiken på hur ni har era dekaler.
Då vi var ute i helgen såg vi en hel del med HBK:s dekal men inte medlemsnumret.
Hur gör ni ? Själva har vi både dekal och nr: på husbilen fram och bak.
Skulle vara roligt att veta varför en del bara har dekalen och inte nr.?
Kram till er alla Gunilla

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Dekaler och nr ?

Hej,
vi har satt dekalen och numret uppe till vänster där bak.
Det får räcka. Vi tyckte inte att det fanns någon bra plats där fram.
Det blev alldeles för rörigt tillsammans med övriga reklammärken.
V-backen :wink:

F

F.d. 4927

Guest

Har precis bytt husbil, så jag beställde en ny dekal med nummer. Så jag ska bara ha framme eller möjligtvis bak. Får se var det passar bäst.

Lasse

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag har HBK dekalen i fronten ovanför vindrutan utan nummer, och på bakstammen sitter både nummer och HBK dekal, tyckte det blev bäst så.
Klicka på visa min husbil så syns det på bild nr 3. //Tommy

F

F.d. 50069

Guest

Hej
Vi har Nummer och dekal både fram på bilen och i rumpan:).
Någon föreslog att man skulle ha sitt användarnamn också, trevligt förslag!

jag ställer upp på allt bara jag träffar nån att "slänga käft" med.
Trevligt och lärorik att höra hur andra upplever Husbilslivet/livet i största allmänhet!

Anders som är jäkligt nyfiken;)på allt

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Fram på husbilen har vi

användar nammet Country och HBK nummret

Bak på husbilen har vi bara Country och HBK dekalen

Vi personligen tycker att det är lättare
att komma ihåg ett användar namn.:mh3:

Country/Wanja

Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Vi har ju våra namn som användarnamn. På dörrarna har vi våra namn. HBK dekal och nr har vi ju fram och bak.
Våra namn har vi beställt på "Dekaltrim" på internet sök på :dekaler så finner ni dom.
MVH Gunilla

F

F.d. 4220

Guest

Vi har dekal och nr både fram och bak. Det är ju en del av nöjet att kolla vilka klubbmedlemmar man möter när man är ute och åker.

Har, som LaBri, också funderat på var man hittar snygga bokstäver för namnen...

//Stefan

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Gå in på Dekaltrim på nätet (tror jag det heter) där kan ni själva bestämma hur ni vill ha namnen t.ex. färg, text och storlek.
MVH Gunilla

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Dekalbestyr

Att stoppa dekalerna i byrålådan kan tyckas lite veligt
men är man rädd om sådant som kanske är lite heligt
så kan man ju förstå orsaken till sådan placering
en vördnadsfull och mycket skonsam hantering
av sådant som är oss kärt och viktigt
det får vi kanske betrakta som riktigt

Egen byrå kan skänka mycken fröjd
huvudsaken är att man själv är nöjd

Jappe

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Vi har ännu inte satt upp vare sig märke, medlemsnummer eller namn på vår husbil. Orsaken är, att vi ännu inte känner att vi till fullo kan stå för allt vad styrelse och/eller webbare ger uttryck för.

Vi blev medlemmar tidigt 2009, och bidrog under det första året med en del inlägg – oftast av teknisk natur. Ibland skev vi även inlägg av annan art och blev då någon gång ”åthutade” av olika webbare. Vad som då frapperade oss var den språkliga tonen och bristen på finkänsla som präglade dessa ”åthutningar”.

Understundom har vi också haft svårt att förstå vilken grund dessa ”åthutningar” haft i stadgar och/eller forumregler.

Inför 2010 var vi tveksamma till, huruvida vi över huvud taget skulle förlänga vårt medlemskap. Trots vår tvehågsenhet gjorde vi dock så, i förhoppning om att stämningen inom klubben – så som vi upplever den – skulle förbättras.

Under det här året har vi dessutom blivit tilldelade en ”varning” av en webbare, utan att vi kunnat förstå på vilket sätt det aktuella inlägget brutit mot stadgar och/eller forumregler. Vi har även tillskrivet styrelsen i frågan, utan att på 14 dagar ha fått något svar.

Vi avvaktar nu det stundande årsmötet, och det efter årsmötet nästkommande styrelsemötet, för att se vilken sammansättning styrelsen får och vilka som kommer att tillsättas som ”webbare”.

Om vi tror att tillträdande styrelse och/eller webbare inte förmår att utveckla klubben på ett positivt sätt, och på ett markant sätt förbättra stämningen inom klubben, kommer vi inte att förnya vårt medlemskap inför 2011.

F

F.d. 52909

Guest

...tjae, var o en gör ju självklart som den vill. Själv så är jag stolt att få flagga med dekal + nummer både fram o bak.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

...tjae, var o en gör ju självklart som den vill. Själv så är jag stolt att få flagga med dekal + nummer både fram o bak.

Ditt inlägg exemplifierar ett annat fenomen vi också observerat:

När någon styrelseledamot (vilket ju är sällsynt) eller "webbare" skriver ett inlägg är det många med lågt medlemsnummer som är snabba att trycka på TACK-knappen, likaså när någon (styreleseledamot eller) webbare "angriper" inlägg från medlem med högt medlemsnummer.

Finns det någon "hemlig sektion" inom klubben för dem som har lågt medlemsnummer, vars syfte är att mobba oss med högt nummer?

sonyLT

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024

Det finns vad jag vet ingen hemlig sektion inom klubben för dem som har lågt medlemsnummer. Att jag har lågt nr beror på att jag gick med i klubben tidigt.
Några måste ju ha de låga numren.
Sonny
sonyLT54

F

F.d. 52909

Guest

*Finns det någon "hemlig sektion" inom klubben för dem som har lågt medlemsnummer, vars syfte är att mobba oss med högt nummer?* Absolut inte...mig veterligen iaf, tycker nog du är lite oförskämd om du kallar mitt inlägg för mobbing. Jag skriver o står för mig själv, tycker bara att var o en gör som den själv vill.

Är man inte nöjd så väljer man o gå ur föreningen istället för att bara försöka hitta negativa saker o hänga upp sig på.

Är man nöjd så stannar man kvar.

Väldigt enkelt...o som sagt, var o en väljer själv.

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Jag har i alla fall aldeles nyligen klistrat på den nyinköpta Knaus'en dekaler och siffror
Tyvärr hittade jag ingen bra plats för nuffrorna fram, så där blev det bara en dekal, men bak är det full utdelning.

Ha det gött allihopa.... solen gör sitt så snart är det vår även här uppe i norr ;)

Toppen