• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Degerhamn.

leif46

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2025
Fy va tråkigt att Sten Persson som har haft huvudansvaret för ställplatsen i Degerhamn och skött det med hela sin själ o lite till, helt underbar person, som drar sig tillbaka. Det blir inte detsamma att komma dit nästa sommar, hoppas nån tar tag i det som Sten har skött.

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Degerhamn.

Tråkigt att Sten Persson drar sig tillbaka och lämnar över ordförandeskapet i Degerhamn ingenting där blir sig likt, han skötte allt verkade det. Lägger en länk till ställplatsen med ett foto på Sten.
www.degerhamnsbatklubb.se
Åke

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Problemet verkar enl. intervju vara att fiskeklubben tycker det är för rörigt och att inga där vill hjälpa till med verksamheten.
Åke

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Hjälper det med Roundup?
För övrigt är det en allmänmänsklig åkomma inte bunden till nation eller språk, möjligen till storlek på samhälle. Mindre ort större risk?

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Undrar om det inte är tvärtom, var finns de största och dyraste: bilarna, båtarna, villorna m.m. Sådant brukar ju generera avundsjuka och kanske är det också ett tecken på att närmast vilja skapa sådan? :rolleyes:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Det här blev en rejäl flykt frå ämnet. Men jag har bott i såväl storstad (efter svenska förhållanden) och mindre städer och orter. En sak är klar att på de mindre orterna städerna har man totalkoll på de boende och kan därför lätt utöva "personlig" avundsjuka. I större städer blir det mer av typ avund mot de som bor i de "fina" kvarteren, opersonligt. I Degerhamn som det här gällde, skulle jag tro det är personligt om det nu är avund som är bakgrunden. Inte desto mindre är det bättre om verksamhet bedrivs av en grupp som samverkar istället för att en person skall bestyra med allt utan att delegera/samverka.

I

Iveco 35

Guest

Det är nog säkert att ställplatsen finns kvar bara att den kommer att skötas av annan personal,kan inte tänka mig att dom lägger en sådan inkomstbringande plats som Degerhamn,detta är min personliga filosofi.
Olle.

Toppen