• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Degerhamn på Öland

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026
Degerhamn på Öland har fått en uppfrächning, en ny byggnation har gjort finns kök, toaletter, dusch finns även tvättmaskin o tumlare för de som önskar tvätta. Priset är 120 kr utan el o 150 kr med el, det är verkligen en pärla o gästvänliga människor som har det.

F

F.d. 1565

Guest
Sv: Degerhamn på Öland

Sitter i husbilen i Degerhamn nu och tittar ut på busvädret. Men ändå, vilket fint ställe bonden har fixat till.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det är den bästa platsen under Skördeveckan. Välorganiserat, ingen incheckning, lätt att köra ut och in, många utställare, musikunderhållning, folk som hela tiden går runt och frågar om vi har det bra och om vi saknar något. Känner mej som skurk när det bara kostar 120:- för en sådan pärla. Jag betalade 200 rakt av.

I

Ice-Man

Guest

Någon som har haft en kamera med sig och vill bjussa på en bild? En bild säger ju mer än tusen ord sägs det :)

F

F.d. 1565

Guest

Någon som har haft en kamera med sig och vill bjussa på en bild? En bild säger ju mer än tusen ord sägs det :)

Skulle jag ta en bild nu skulle den inte säga ett endaste ord faktiskt, jösses vilken dimma. Ska fota lite ifall det spricker upp.

I

Ice-Man

Guest

Skulle jag ta en bild nu skulle den inte säga ett endaste ord faktiskt, jösses vilken dimma. Ska fota lite ifall det spricker upp.

Ja, vi får hoppas det blir bättre - om inte annat så i alla fall tills vi kommer dit. Har vi inte varit på Öland på sommaren så har vi inte haft semester - så ser vi det :)
Förra året fick vi på grund av en husrenovering göra ett blixtbesök över en dag under skördefesten. Fast å andra sidan hade vi på vår semester jobbat med huset 15-16 timmar/dag.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Kan inte se att den är med på ställplatslistan. Ligger ni strax norr om hamnen eller är det någon annan plats? Vad jag vet så är det Degerhamns båtklubb/fiskeförening som står för platsen (bonden har ordnat?) Är man där får man låta bli att titta i sydost, där ligger cementbruket.

Degerhamn.jpg

Toppen