• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dax igen Billig husbil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025
Sv: Dax igen Billig husbil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har precis ringt numret och det är ingen som svarar men uppmanar mig att skicka ett SMS, något skumt:msn_hot:, men vilket pris?!
//Lennart

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Finns på BLOCKET. Pris: 315.000:- .

F

F.d. 18508

Guest

det har varit mycket blocket "dalarna" ,vi är kanske lite snåla och halvpuckade o går på sånt där lättare här i skogen :)

F

F.d. 55397

Guest

o annonsen redan borta? snabb affär således..

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

det har varit mycket blocket "dalarna" ,vi är kanske lite snåla och halvpuckade o går på sånt där lättare här i skogen :)

Nja, det är snarare så att skurkarna inte är dumma.

Om "bilen" finns en bit ifrån Stockholm och Göteborg där de flesta bor är chansen större att spekulanten inte kan/vill komma på en gång och titta p.g.a. avstånd utan måste reservera bilen snabbt genom att sätta in en handpenning direkt på säljarens konto.. Affären kan man sen göra upp i helgen i lugn och ro tycker "säljaren" bara han får sin handpenning.

Skulle själv köpa presentkort på en resa via blocket förut och det första säljaren frågade var "var bor du?" När jag sa att jag bodde i Stocholm och han i Göteborg sa han direkt att jag kunde sätta in pengarna på hans konto så postar han presentkortet.
Han kunde till och med ge mig numret på kortet så jag kunde kontrollera giltigheten.
Jag kontrade med en lögn och sa att min bror bor i Göteborg och att han kan komma förbi säljaren och betala kontant så slipper vi trassel.

Han hörde aldrig av sig något mer..

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Har skrivit om detta tidigare och tycker fortfarande samma sak.

Här på forumet kan vi ju skriva och varna varandra men skicka ett mail till Blocket först.
Det finns en knapp i annonsen för detta, så det är inte svårt.
Om alla när de ser ett uppenbart för lågt pris på en annons skriver till Blocket med frågan: Bedrägeri? Då gör vi nog större nytta mot brottsligheten. Kanske vi räddar någon från att bli lurad. Att en annons försvinner fort betyder nog att någon anmält annonsen.

Sen kan vi nog räkna med att detta forum säkert lusläses av dessa bedragare!!!
Så jag blir väl impopulär nu, men det står jag ut med.

/Leif

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

613 visningar av denna tråd, hoppas att alla som läst den har anmält annonsen.
Den försvann ganska omgående när denna tråd dök upp.

Peter :)

F

F.d. 18508

Guest

Nja, det är snarare så att skurkarna inte är dumma.

jo det är ju klart,men syftade inte på att någon skulle sätta in pengar på ett konto i detta fall,det finns ett annat ex,att en "bilförmedlare" får "låna" en husbil han säger sig ha köpare på och säljer den grisbilligt i sin tur så ingen frågar utan bara köper.
Den riktiga ägaren i fråga får inte ett öre och du som betalat 1/2 eller mindre och trott dig kort ett klipp får nog lämna igen husbilen kan jag tänka mig.
Så kolla leg på säljaren..
Finns tex en herre från "icke skidåkande nation" med väldigt pipig röst som har det som levebröd,nyss utsläppt från "sing-sing"...

keskendal

HBK Medlem
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025

Hej, tydligen något skumt. Annonsen är borta 12:01.
Karin;)

F

F.d. 29797

Guest

Hej!
Bilen finns till salu hos Hymer Center i Ängelholm Pris 675000:- och är en 707 SG-07
man undrar vad det är för slags människa som håller på med sådana bluffar.

Toppen