• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Datorproblem

F

F.d. 55419

Guest
Hej alla Husbilsvänner, först vill jag önska ETT GOTT NYTT ÅR.

Något underligt hände i förra veckan. Jag skickade ett mail till vänner i USA, morgonen där på ville jag kolla om det var svar NEJ då var mailet retunerat.

Då ringde det på min hemtelefon kl 9, det var en man som talade engelska och uppgav att han ringde från Microsoft.
Han påstod att det var ett alvarligt fel på min dator det blinkade en röd lampa på deras kontor?.

Jag blev uppmanad att hämta datorn till telefonen, vilket jag gjorde om jag ville veta vad det var för fel. Då skulle jag trycka på ^ctrl^ och så vidare.......

Det kändes fel börjad tänka kl9 på morgonen här då är klockan 3 på natten i USA,......

Jag avslutade samtalet vänligt men bestämt (han tyckte att jag gjorde fel som inte litade på honom)?.

VAR DETTA ETT FÖRSÖK TILL KAPNING?
ÄR DET FEL PÅ MIN MAIL ADD (Netscape.net)?

Är det någon kunnig, eller någon som hört om liknande konstiga samtal, så svara gjärna.

:mh4:MIN Pärla har jag haft i 5år till stor glädje.

Hälsningar Gunnvi .

F

F.d. 3297

Guest
Sv: Datorproblem

Ett sånt samtal skulle jag inte lita på!
Man kan INTE på avstånd se hur en annan dator "mår".

Du ska genast kolla dina säkerhetsprogram: brandvägg, virusskydd o.s.v.

Nästa "konftika samtal" ska du försöka spåra för en polisanmälan!

F

F.d. 25111

Guest

Jag har råkat ut för samma sak. Microsoft meddelar mig att de ALDRIG ringer upp sina kunder om det inte är avtalat i förväg.
Om du hade fortsatt hade de sagt att de vill installera ett program i din dator för att "laga" den.
Efter ett tag kommer en faktura på lagningsprogrammet som är väldigt svår att förneka, då programmet ju finns installerat på din dator.

Ren bluff alltså.

Du kan googla på detta fenomen på näte så får du ingående förklaring till vilka metoder de använder sig av.

Det är inget fel på din dator !!!

Donna

F

F.d. 4220

Guest

Första frågan har du fått besvarad.

ÄR DET FEL PÅ MIN MAIL ADD (Netscape.net)?

Jag hade bytt lösenord på mailen gensat och för att kontrollera om adressen fungerar, skicka ett mail till samma adress och till en annan adress till någon i din närhet. Då kan du snabbt se om den är i drift.

Själv trodde jag inte netscape fanns kvar fortfarande, men de verkar fortfarande vara igång (som AOL).

//Stefan

F

F.d. 55419

Guest

Hej.Jag vill tacka för svaren på mitt datorproblem. För lungnande information och
upplysningar från andra drabbade.

Ja, nu har jag läst och lärt om bedragarna.

Skall kolla säkerheten :msn_fingerscrossed:

Kram Gunnvi

A

Argos9595

Guest

Det är bra.
ja fattar inte hur folk är funtade som håller på med sådant här.

//Magnus

Toppen