• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Danskarna löste ställplats-problem (på landsbygden)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi övernattade som vi brukar på hemvägen, hos Stefan Christiansen i Tinglev, Danmark. Betydligt trevligare än utanför SCANDINAVIAN PARK med brummande lastbilar. Dessutom köpte vi 30 gyllengula ECO ägg från frigående sprätthönor där den ena var vackrare än den andra, helt suveränt och unikt! Rekommenderas starkt!

Nu till ställplatslösningen. Stefan C. läste för några år sen en annons i tidningen där "man" efterlyste ställplatser hos markägare längs Danska farleder. Det handlade helt enkelt om att informera bönder och markägare om ställplats-behovet och eventuellt vem man kan vända sig till när det gäller utformning. Känner inte riktigt till alla detaljer men skulle varmt rekommendera styrelsen att göra något liknande (om det nu skulle finnas en slant över för annonsering). Skickar även förslag som motion till årsträffen.

Stefan har 9-12 ställplatser på gräsmattan med toa, tömning, påfyllning och elanslutning till alla platser. Att dessutom kunna köpa ECO-ägg av denna kvalitet ser jag som stor bonus!

Info från: camper contact
Tinglev.jpg
 
Toppen