• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dammsugare

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028
Hej
Er der nogen der har erfaringer med
Waeco PowerVac PV100
Damsuger
Vi har en meget effektiv lille damsuger i vores husbil!men vil være helt uafhængige 230 v
Vi har en inverter på 350 V til ladning af camera ( ren sinus)
De andre år har vi taget tæpperne ud og brugt en kost, men vi har lagt isolering ind foran i camperen
Så det kan vi ikke i år, jeg ved at man kan få specielle tæpper i mindre stykker, så de kan tages ud, men vi rejser på søndag , så det er ikke en mulighed
Puha lang forklaring :D
Ha en dejlig dag alle
Hilsen Marianne

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Sv: Dammsugare

Vi har brugt sådan en støvsuger i 2 år. Fordelen er jo at den kører på 12V

Den er fin når vi er på tur, men hjemme bruger vi vores almindelige støvsuger.

Vi har ikke tæpper, så ofte bruger vi en kost.

Min hustru vil ikke anbefale den til tæpper, da hun mner at sugekraften er for lille.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Dammsugare

For dere i Danmark er det enkelt å skaffe en super dammsugare til bilbruk:
Dyson selges i Tyskland, og det ser ut til at en kan få levert lader fra 12V til alle håndutgavene fra DC16 og opp til de nyeste DC45. Jeg sier ikke at de er billige, men maken til sugekraft er vanskelig å oppdrive selv i store 230V for husbruk. Billigste løsning er en DC34 Car&Boat som kommer med 12V lader i stedet for 230V, de andre må en kjøpe til en 12V lader. For alle som har med seg dyr finnes det Animal utgaver av DC35 og 45 - her er det med et spesialmunnstykke med en roterende "teppebørste" for å løfte løs hår.

Kjøpte selv en DC35 Animal i Australia - testet den på møblene i huset etter at de var grundig dammsuget med normalt munnstykke på en stor Dyson, og fra en 3-seter pluss 2 polstrede stoler ble beholderen på en liter fyllt med kattehår. Det hadde tidligere bodd 2 Birman katter i huset, men det var noen måneder siden og noen runder med normale munnstykker for møbler.

Har lyst til å stikke innim Media-Markt eller Euronics i Tyskland og skaffe en til bruk her i Europa - kostnad €200 og oppover. Det er mulig på internet å skaffe en DC34 Car&Boat pakke for litt over €150 pluss frakt.

Toppen