Sv: Dam träff
Hej Marie, och alla ni som undrar om hvorfor damträff??
Jag er fullstendig enig med deg i at husbilslivet ger mest när man kan vara uta tillsammans, och jag vil derfor gjerna beretta hvorfor denna frågan om damträff kom till.
Gurli, som startade denna tråd om treffet, och jag har varit gjennom långa och svåra sjukdomsperioder, da båda våra "gubbar" har drabbats av mycket kraftigs strokar.
Vi träffades gjennom forumet her i HBK, och har senare blivit mycket nära och goda vänner, som betyder mycket i den situsjon som vi har varit.
Både Gurli med sin mann, og jag med min har ganska många år med husbil rundt om i Europa bakom oss, och jag vet at jag för både Gurli och jag kan si at om vi fortfarande kunne, så ville vi også gjerne hatt våra kjæra med på träff.
Men med sjukdom så kan man tyverr inte bestemma livet själv, och jag forlorade min mann i en ny stroke i høst, och Gurlis mann er så mycket sjuk at han måste ha hjelp utanför hemmet i perioder.
Vi har kjempat i flera år for att opprettholde husbilslivet med våra kjæra, men vi er altså nu i en situasjon hvor vi måste forsøka at få någonting till på egenhand.
Jag er derfor mycket glad for att min mann lærte opp meg med en gang vi fikk husbil både når det gjaldt kjøring och handtering av bilens tekniske innretninger, så at jag faktisk kunne klare att få oss i väg när han blev sjuk.
For oss har husbilslivet gitt en masse flotte opplevelser som vi annars inte hadde varit i stand till at gjennomföre.
Så, denna tråd om damträff, er altså et ønske från Gurli och meg om at det möjligens kunne fange opp flere damer i klubben som av en eller annan årsak inte kan resa med sina menn hele eller deler av tiden, eller om noen bara helt enkelt har lyst til å være med fordi det faktisk kan bli en trävlig träff.
Jag tänker fortsetta husbilslivet selv om jag nu er ensam, och tycker därfor att et damträff ville varit jättekul.
Hälsningar
Siw