• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Daly's nya BMS activa ballancer

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.544
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ser att Daly har kommit ut med en ny modell av deras bms...
Denna verka väldig intressant med alla nya möjligheter...

Är det någon här som har den och kan berätta lite mer...

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
€65.97 | DALY 100BALANCE 40-150A 4-24S Actice Balance bt BMS 40A 60A 80A 100A 150A 8-17S 8-24s 4-8s built-in lifepo4 Lin-ion battery
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.403
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kul med nyheter...
Som jag förstår det så börjar den balansera vid 3V(?) det finns det inga fördelar med (enligt Andy), kanske det finns avancerade inställningar man kan komma åt.
Kul med wifi/4g anslutning.
Tog ner appen i hopp om ett demo.läge, men tyvärr
Prismässigt verkar det dyrare än JK-bms.

Screenshot_20241002-154556.png
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
627
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Knut har beskrivit sitt hembyggda lfp batteri som klarade sej alldeles utmärkt utan BMS. han hade det i flera år sen sålde han bilen och ett antal år senare fungerade det fortfarande. Eftersom de inte bär sej illa åt av en del misshandel kan ske man kunde disabla hela historien. Det tar ju en del ström att stöndigt balansera de stackars cellerna.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.544
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Knut har beskrivit sitt hembyggda lfp batteri som klarade sej alldeles utmärkt utan BMS. han hade det i flera år sen sålde han bilen och ett antal år senare fungerade det fortfarande. Eftersom de inte bär sej illa åt av en del misshandel kan ske man kunde disabla hela historien. Det tar ju en del ström att stöndigt balansera de stackars cellerna.
2015 (tror jag att det var) köpte jag 4 st 200A lifepo4 sinopoly celler. (14 000:)
Fick tips av de kunniga här på hbk att jag inte behöver en bms... Så blev det....

Två år senare fick jag köpa 4 nya celler...
Det kostade mig då 12 000:-...
Denna gång köpte jag en bms som då kostade ca 3200:- (Albertronik's) då det knappast fanns några andra att köpa...
Än i dag fungerar dessa celler ua... :spinny:
I dag kostar en bra försäkring (bms) under 1000:- spänn...
 
Toppen