• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dags att sluta handla prylar från Kina?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
China's Cruel Circuses Exposed: Lions, Tigers and Bear Cubs Hit, Chained and Deprived | PETA UK

U-4e0zYLvA0FsgctvwHVE6yY1ou6ASGkpHi3mP9D4jgbeAr8S9yRBVt2iggTJHEH6OZC7r1qhH2mH5Zi1lVssfF_Dum7zPVB_REVaqJYbo6TV9ggGStrLZ7yczhId7E0q4cEpf8p8scJE_wvL0efI09WN-b8nTDM=s0-d-e1-ft

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Dags att sluta handla prylar från Kina?

Spelar nog inte så stor roll eftersom mycket av elektroniken typ mobiltelefoner mm. tillverkas i just Kina. Som konsument köper man ju billigare via nätet från Kina än att köpa motsvarande Kinatillverkat till ett högre pris i handeln. En bojkott är verkningslös, det måste till hårdare tag från storpolitiken & världens djurrättsorganisationer. Att Kina bär sig grisigt åt mot djuren är ju ingen nyhet dessvärre förekommer detta inom EU också icke att förglömma.

Bennie

Senast ändrad:

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Kineser betraktar alla djur som mat och behandlas därefter .Har sett TV program om detta på SVT .Hundar,Katter ,Insäckter you name it .Man tappar hoppet om mänskligheten,i den mån det går köper jag inget från Kina.
Plattan jag skriver på nu kommer det mesta från Kina ,så för det mesta skiter det sig

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Detta förekommer även i andra delar av världen. Ringling brothers, världens största cirkus, har en del på sitt samvete. Vi ska nog inte inbilla oss att vi i västvärlden är så mycket bättre. För att tvinga vilda djur att uppträda på cirkus krävs det mycket brutalitet.

The cruelest show on earth

12 Things Ringling Doesn't Want You to Know | Features | PETA

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Jag tror hundar o katter i Kina många gånger har det bättre innan de hamnar i grytan,
än de stackars värphönsen och grisarna i Sverige, som vi plågar den tiden de har i livet :mad:

mms7580

HBK Medlem
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025

Såg ni på nyheterna ikväll ang. djurtransporterna genom alla länder i Europa ?
Då får ni sluta åka dit ! Lagar från EU Bryssel

Toppen