• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dagens Reflektion !

F

F.d. 7747

Guest
:p Läste i dagens tidning att precis som julglöggen och pepparkakor så hör HJÄRNSLÄPP julen till .
Försäkringsbolaget IF har tydligen en statestik som visar på att förra julen var 20% av alla bilar som anmäldes stulna inte alls stulna , utan ägarna hade glömt var dom ställt dom så dom var helt enkelt borttappade .
Tur att jag i skrivande stund vet var husbilen står .
;) Rulla Lungt

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Dagens Reflektion !

Ja, hjärnsläpp kan man få även om det inte är jul!
När vi skulle döpa vår dotter var det väldigt stressigt. Vi skulle ha dopkalaset hemma, så allt skulle vara förberett och klart innan vi for till kyrkan. När vi var klara så körde vi iväg. Nere vid stora vägen (100 meter från huset) kommer vi på att något saknas....dottern!
:eek: Så pinsamt! Vi hade glömt huvudpersonen i babysittern i köket, men hon var rätt glad ändå, jag tror inte hon hann märka något!
/Annette

J

Jimbo

Guest

Väldigt vanligt att personer parkerar sin bil på ena sidan av ett köpcentrum pga. platsbrist där de brukar stå......sen när de går ut till "fel" parkering och bilen inte finns där larmas den ut som stulen med en notering i centrala bilregistret...... när ägaren åter ringer polis efter ca 15 minuter då de inser sitt misstag registreras bilen av som stulen i CBS...... så kan det gå....... när bolagen sen inhämtar statistik så ser de inte "verkligheten"....

God Hjul

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

En bekant berättade att han, eftersom det var så väldigt vackert sommarväder, fick för sig att åka iväg och tvätta bilen. Han fick lov att vända efter en stund. Eftersom vädret var toppen hade han tagit cykeln.

Slå det hjärnsläpprekordet!

Alve
:mcride:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, min kusin trodde för rätt länge sedan att han hade fått hjärnsläpp. På kvällen när han gick ner till gatan där han hade ställt sin bil så var den borta. han ringde polisen och gjorde stöldanmälan. Nästa moron så ringde en irriterad polis upp honom och sa att han skulle ha ordning på sig för bilen stog ju på gatan där den påstogs ha blivit stulen.
Min kusin gick fundersam ner till gatan med viss tvivel. Mycket riktigt där stog bilen, problemet var bara att den var fullständigt nerskitad och tillvänd alldeles förskräckligt. Någon hade haft vänligheten att stjäla bilen på kvällen, varit ute och kört rally med den över natten och sedan ställt tillbaka den på morgonen.
Det enda min kusin fick ut av elendet var mejseln som stjuvarna hade använt sig av låg kvar i bilen som "ersättning" för lånet av bilen.

JANKRO.

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Väldigt vanligt att personer parkerar sin bil på ena sidan av ett köpcentrum pga. platsbrist där de brukar stå......sen när de går ut till "fel" parkering och bilen inte finns där larmas den ut som stulen med en notering i centrala bilregistret...... när ägaren åter ringer polis efter ca 15 minuter då de inser sitt misstag registreras bilen av som stulen i CBS...... så kan det gå....... när bolagen sen inhämtar statistik så ser de inte "verkligheten"....

God Hjul

Så har jag lyckats göra en gång.

Snarken

Toppen