• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dagens GT/ Expressen

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
I dagens GT/Expressen ägnas flera sidor åt det lyxiga husbilslivet. Alla som köpt husbilar över en viss summa hängs också ut Kommun för kommun.
Detta har väl aldrig hänt när det gäller lyxbilar eller båtar. Frågan är vad det har för nyhetsvärde mer än att spå på jantelagen. :mad:
Namnloumlst-1_zps47cf083a.jpg

H

hianders

Guest
Sv: Dagens GT/ Expressen

Kan man få en länk till artikeln/tidningen? Går inte att läsa nu.

Man frågar sig om det pågår någon form av husbilshatkampanj på västkusten just nu. Tråkigt i såfall.

fru hianders/Inger

F

F.d. 1256

Guest

Kan man få en länk till artikeln/tidningen? Går inte att läsa nu.

Man frågar sig om det pågår någon form av husbilshatkampanj på västkusten just nu. Tråkigt i såfall.

fru hianders/Inger

Samma i Stockholmsdelen, så ingen hatkampanj där

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är både husvagnar och husbilar i artikel men jag upplever inte det som negativt snarare sensationsjournalistik. De har väl idétorka på redaktionen. :)

Kanske kommunerna tänker till när de läser om husbilar och utvecklingen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Denne tiden på året kalles i norske avisredaksjoner for agurktiden - etter en avis som fyllte flere siden med omtale om dyrking av agurker og størrelse, fasong på disse.

F

F.d. 25491

Guest
Varför sådan publicering?

Varför publiceras ett mittuppslag i GT (och någon mer tidning såg jag) med namn på alla i Västra Götaland som köpt husbil med märke och årsmodell? Är det för att hjälpa berdragarna att lättare hitta lönsamma objekt.
Jag gillar det inte alls, även om det råder nyhetstorka så tycker jag att det är en privatsak vad jag köper eller inte. Som om det inte är nog problematiskt ändå med alla "tyckare", det blir ju inte bättre när det står i tidningen, de som redan tidigare retat sej på folk som har husbil blir ju inte mindre provocerade direkt.

F

F.d. 17667

Guest
Sv: Varför sådan publicering?

Ja... det kan synas märkligt. Tidningarna är fyllda av dylik smörja.
Fler exempel i samma anda är då löpsedlarna fylls med; läs vad grannen tjänade, läs om vem som tjänade mest i din kommun, läs om den bäst betalde under 25 år i din kommun etc.

Men tyvärr speglar det troligen vad läsekretsen efterfrågar och är därmed en ytterligare en ledtråd i gåtan om oss människor.

F

F.d. 2621

Guest

Det är ju rena "natta" med kvällspressen! De lever ju främst av att sprida skit av denna typ.

Mitt löfte sen mer än tio år att aldrig köpa någon kvällstidning har jag hållit. Det var ju litet sent påkommet, men bättre sent än aldrig.

Jolof

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2026

Även jag har sedan många år slutat köpa skvallertidningar (expressen/aftonbladet). Har även sedan några år helt slutat att besöka dem på nätet.

Ger någon en länk till dessa tidningar så struntar jag klicka på den för jag vet att det enda som döljer sig bakom länken är sensationsjournalistik, halvsanningar, skvaller, trams, propaganda och kampanjjournalistik... Det klarar man sig utan!

F

F.d. 24435

Guest

När viss nyhetstorka råder på landets kvällstidningsredaktioner finns det ett koncept de använt sig av under senare år, nämligen;

A/ "så här går du ner 10 kg på x antal dagar"
B/ "så får du ett bättre sexliv"
C/"så snabbar du upp din dator"

Allt detta givetvis på löpen med stora feta bokstäver.....tydligen har man nu utökat försäljningsargumenten till andra målgrupper än överviktiga, sexhungrande och människor med slöa datorer!!

Ha det gött därute i cyberrymden

F

F.d. 53328

Guest

Rubrik:
Så mycket tjänar journalisterna på Tidningar och TV.
Deras lyxiga sommarboende... OSV.

Kan bara småle åt dessa " intressanta" nyheter.
Tur att inte vår lilla husbil är med;)))

Kör lugnt!
Thomas

F

F.d. 11040

Guest

Fick veta av en vän som läst artikeln att jag där var uthängd med namn och kommun. Fick husbilen stulen SAMMA DAG artikeln publicerats! Kommer tyvärr inte åt Expressen-bilden ni la ut. Om ni fortfarande har den kvar (ju mer högupplöst desto bättre) får ni jätte-gärna skicka den till carllindstroem@hotmail.com. Behöver den för att bevisa för tingsrätten i min kommande stämningsansökan att Expressen är indirekt ansvariga för stölden genom medhjälp/uppmuntran. De förtjänar även att hängas ut i en annan, mer seriös tidning, som ansvariga för husbilstölder.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Fick veta av en vän som läst artikeln att jag där var uthängd med namn och kommun. Fick husbilen stulen SAMMA DAG artikeln publicerats! Kommer tyvärr inte åt Expressen-bilden ni la ut. Om ni fortfarande har den kvar (ju mer högupplöst desto bättre) får ni jätte-gärna skicka den till carllindstroem@hotmail.com. Behöver den för att bevisa för tingsrätten i min kommande stämningsansökan att Expressen är indirekt ansvariga för stölden genom medhjälp/uppmuntran. De förtjänar även att hängas ut i en annan, mer seriös tidning, som ansvariga för husbilstölder.

Om bilden i mitt första inlägg räcker så har jag det :)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Så nu har vi samma status som Sverigedemokraterna:twitcy:

Toppen