• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dagens fråga.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Dagens fråga.

Det ser ut att vara i "köket" så jag tippar på att det är till för diskmedelsflaskan. Fast jag skulle vilja se lite mer vad som finns utanför denna bild.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Det kanske inte är så genomtänkt som man tror.

Kanske tyckte man bara att det passade bra rent estetiskt med ett fack där när man designade bänken.:p:

Man kan ju lägga småskruvar, diskproppar eller löständerna där om man vill :D
Bara fantasin sätter gränser..

F

F.d. 25045

Guest

Inget bara kosmetika, våra husbilar är väl inte de mest genomtänkta produkterna utan är väl mest designade för utseende o inte praktiskt handhavande även om det finns undantag.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

För att förvara diskproppen, stålull eller diskborste. Vet att brorsans tjej från Frankrike vill ha en liten rund diskborste.

Ser att skålen inte är speciellt djup, finns även platta diskborstar.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Smart. Vid smådisk av enstak kniv eller glas, häller jag ofta några droppar på diskbänken och diskar lätt under kran. Men eftersom jag sedan torkar bort överskottet går det åt mycket diskmedel. Förbaskat smart fack!

:-/<rister

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Men hur fräscht blir diskmedlet i den baljan efter att ha doppat borsten/svampen däri ett par gånger? Och hur slabbigt och svårt blir det inte att torka ur den sen när det saknas avlopp?

Förlåt om jag förstör de positiva vibbarna :D

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Men hur fräscht blir diskmedlet i den baljan efter att ha doppat borsten/svampen däri ett par gånger? Och hur slabbigt och svårt blir det inte att torka ur den sen när det saknas avlopp?

Förlåt om jag förstör de positiva vibbarna :D

Det märker jag snart :)

Skitigt bör det inte bli då jag inte stoppar skit i det;)

Avlopp... som jag ser det tror jag en skvätt ligger där rätt länge och till sist när man tar kommer det att bli rent där:D

Idag är det som alla dagar, världens bästa dag! :D

Står mitt i Sthlm med trevligt sällskap och bara njuter.

Igår var det Lasse Stefanz på Grönan och bättre finns nog inte:cool:

Nu blev det lite många ord men är man under markisen så är man!!

Ha det bäst!:p:

Bilgrun

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2025

Den här pumpen bara älskar jag! Den står stadigt med sugpropp, har kört 800 mil och den står kvar. När du trycker på den så kommer skum, inget dräll och spill alltså. Och ekonomiskt eftersom det går väldigt lite diskmedel. Har en likadan för tvål inne på toaletten. Superbra.
Gudrun

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    676 KB · Visningar: 6
Toppen