• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dagens citat

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
En stolt kvinnlig älgjägare sade på radion idag: "Vi jägare måste skjuta av älgar varje år för att de orsakar trafikolyckor" och jag som i min enfald trodde att det var bilisterna som orsakade trafikolyckorna. Det vanliga är väl att det är bilisterna som kör på älgarna och inte tvärtom!

Jappe

F

F.d. 55256

Guest
Sv: Dagens citat

Här i Värmland har vi tyvärr fått en dyster ökning av viltolyckor. En undersökning visar att det är ytterst sällan en jägare som råkar ut för viltolyckor. Kanske en bättre utbildning för bilförare i hur vilt uppför sig kanske skulle hjälpa ?
Ove.G

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Undrar om inte husbilsägare är bästa bilförarna. Inte många husbilsolyckor med älg:cool:
PS Vi borde ha älgrabatt:)

Senast ändrad:

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Det kan man aldrig säga säkert...

En gång sprang ett rådjur in i sidan på min bil som min son körde.
En andra gång sprang ett rådjur in i sidan på min motorcykel som jag körde, klarade det gudskelov utan att vurpa.

Vem som orsakade olyckorna blir nog svårt att utreda, djuren dog tyvärr båda gångerna och kan inte höras om hur dom bedömde vår framfart...
Fast båda gångerna kom djuren från vänster!!!
:oops:
Livrädd för att nästa är en Älg.

/Leif

Senast ändrad:
F

F.d. 2577

Guest

Varför inte ge älgarna lite traffikvett? Något för Transportstyrelsen och Naturvårdsverket att komma överens om. Vem skall ta kostnaden?
Leffe

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest

Är det inte då lämpligare att skuta av bilisterna så att älg-olyckorna minskar.
Läste förresten en rapport om klimatförändringen. Att återställa jorden så skulle 80% av befolkningen skjutas av. vilket grundade sig på att skogsaverkningen , utsläpp och trafiken minskar. Städerna skulle då växa igen och öka syret mm mm. Det är tur för mig att man inte skjuter av jordens farligaste varelse.

H

hianders

Guest

För att lämna älg-temat så vill jag bara citera några rader från fredagens lokala tidning, Avesta Tidning:

"I tisdagseftermiddag rök två elever ihop och slog varandra med knytnävsslag mot ansiktet på gymnasiet."

Sen när har gymnasiet ett ansikte??
:swoon:

fru hianders/Inger

F

F.d. 10115

Guest

För att lämna älg-temat så vill jag bara citera några rader från fredagens lokala tidning, Avesta Tidning:

"I tisdagseftermiddag rök två elever ihop och slog varandra med knytnävsslag mot ansiktet på gymnasiet."

Sen när har gymnasiet ett ansikte??
:swoon:

fru hianders/Inger
Läser man noga står det att eleverna slog varandra. Och när det gäller älgar hoppas jag att alla älgar skjuts:)

Toppen