• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DAGBOK

L

Lennart Olovsson

Guest
är bra att föra i Husbilen!

Min kloka syster uppmanade oss starkt att börja skriva dagbok när vi blev med Husbil.
Vi åtlydde det rådet och det har vi haft nytta av flertalet gånger.

Varje dag finns dokumenterad med några rader.

När hustrun och jag är av olika uppfattning om var och/eller när vi varit någonstans så har alltid dagboken utslagsröst.

Det är vi överens om!

Det har hjälpt oss ur svårasituationer. :msn_wink:

Lennarts tankar

F

F.d. 17941

Guest
Sv: DAGBOK

Köpte vår första husvagn 1967 , och har fört " loggbok " hela tiden , varje natt är numrerad med hsv ,2005 kom husbilen så nu är det hb nummer. Som du skriver , oj vad bra att ha , att gå tillbaka och kolla var , var vi då , vad kostade det , hur långt var det osv. Vi har nu passerat 1000 övernattningar i Hsv/Hb,
En synnerligen god rekommendation
Ha det skönt , våren är på väg !!!
Lasse

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Hade en Loggbok i båten - fungerade som dagbok.
Kan rekommenderas.
Mycket trevlig läsning - med både väder & vind och vilka som åkte med på olika båtturer.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Skriver också dagbok, bra att ta fram när det blir diskussioner om resväg m.m!

mvh Birgittha:msn_laugh:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Gubben med, jättekul när han prompt måste krångla med den varje gång vi tankat och kön ringlar lång bakom...ABSOLUT nödvändigt att skriva ner antal liter och mätarställningen INNAN man flyttar sig.
Bortsett från den fula vanan så är det väl bra att kunna gå tillbaka och kolla saker o ting man inte minns...eller...JO!...EN gång har vi haft nytta av det...eller Inte nytta precis men...Det är ju bra att han håller sig aktiverad iaf...:)
Han är duktig min lilla sekreterare :)

Toppen