• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Düsseldorfmässan

NIESMANNEN

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025
Några som har för avsikt att åka? Vore kul om vi blev några stycken som kör samtidigt och för trevlig samvaro.

MVH Niesmannen

F

F.d. 52938

Guest
Sv: Düsseldorfmässan

Hej!

När är mässan ?
Kanske passar det oss.

Mvh FraMia1014

NIESMANNEN

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025

Mässan pågår mellan 28 aug - 6 sep. Sök på Google så finns mycket att läsa. Det skulle vara bra om de HBK:are som har erfarenhet från mässan att komma med inlägg om sina erfarenheter.

MVH

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Det är en kanonmässa en upplevelse bara att stå på den stora ställplatsen utanför jag åker dit varje år och tittar jag upplever att det är mindre trängsel där en på Elmia tack vare sin storlek.

F

F.d. 1074

Guest

Hej om jag inte har helt fel så är den 28 aug inte för allmänheten, den börjar väl inte förrän den 29 aug. eller har jag fel

Mässan pågår mellan 28 aug - 6 sep. Sök på Google så finns mycket att läsa. Det skulle vara bra om de HBK:are som har erfarenhet från mässan att komma med inlägg om sina erfarenheter.

MVH

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vi har varit på mässan två gånger. Jag rekommenderar att ni blir medlem i mässklubben vilket är gratis. Anmäl er på länken nedan snarast så får ni medlemskort som ger rabatt på ställplatsavgiften och mässinträdet. Observera att ni måste gära en medlemsanmälan per deltagande person för att alla skall få rabatt på mässentrén.

Ta gärna med matsäck när ni besöker mässan så har ni pengar över till en markis efter besöket ;). Det är med andra ord ganska dyrt att äta på mässområdet. Det går också bra att göra avbrott i besöket och pendla med matarbussen som är kostnadsfri och går mellan ställplatsen och mässentréerna. Säg till att ni skall tillbaka om ni löst dagsbiljett och vill göra ett avbrott. Kom ihåg var ni står så att ni går av nära "hemmet" för ställplatsen är STOR.

Mässan är också stor så det krävs minst två dagar, en dag för att skumma igenom hela området och minst en dag för att titta på det som verkar intressantast. Det är inte speciellt mycket försäljning av prylar men ett par postorderfirmor (Pieper Freizeit och Reimo) brukar ha en del av sitt sortiment på plats.

Några länkar:

Campingmässan: CARAVAN SALON 2009 -- Die Messe für Caravan, Caravans & Camping -- Messe Düsseldorf
Caravan Salon Club: Caravan Salon Club

För mer info så sök på "Düsseldorf" i sökfunktionen så dyker ett par gamla trådar från tidigare år upp.

F

F.d. 52948

Guest

Några som har för avsikt att åka? Vore kul om vi blev några stycken som kör samtidigt och för trevlig samvaro.

MVH Niesmannen
Vi tänker åka till Caravan Salon Dusseldorf, vi har klart med Club Card,
vill helst vara där från början eller efter helgen. (vi var där 2001 också )
Nisse i Piteå

Toppen