• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Düsseldorf, tips?

ChalleW

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
3327
Medlemskap
2025
Åker på fredag mot Düsseldorf och Caravan Salon. Detta blir vårt första besök och är tacksam för tips på vad man ska och inte ska göra i samband med mässbesöket.

Challe

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Düsseldorf, tips?

Du har kanske redan använt sökfunktionen här på sidan (i den övre blå listen) annars kan det vara en bra början. Det har skrivits en hel del om Düsseldorfmässan tidigare år. Själv har jag varit där två gånger.

Ett bra råd tycker jag är att spendera minst två dagar. Första dagen går åt till att harva igenom hela mässan för att få en uppfattning om vad som finns och andra dagen spenderas hos de företag som har de intressantaste sakerna.

Ta med massäck eftersom maten är dyr inne på mässområdet. Håll koll på var du parkerat och vilken hållplats du skall gå av på när du åker tillbaka med gratisbussarna som går mellan ställplatsområdet och mässområdet. Parkeringen är väldigt stor.

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Hej Challe

Vi skall också till Carvan Salon och åker på fredag men vi flyger, måste vara hemma på söndag igen.

Vi har varit där tidigare och jag kan lova dig att det är en stor mässa.
I år påstår man att det finns över 500 utställare på plats.

Något vi kan glädjas åt är den låga eurokursen.
Idag ligger kursen på 9,41 SEK.

Jag råkar ha två inträdesbiljetter över, vill du ha dessa så sparar ni 24 €.
För att du skall få dem till fredag så måste du höra av dig idag.

Torbjörn

F

F.d. 29876

Guest

Hej,

Det är parkeringsavgift bara för heldag kl 8-16 (övernattning kostar inget).
Alltså olämpligt att anlända t.ex. kl 15!

Mvh Bengt

F

F.d. 25023

Guest

Dusseldorf är en vacker stad att utforska, så om du har tid, stanna lite extra och strosa i Altstadt minst en kväll.

Alla bussar, spårvagn & tunnelbana är gratis att åka med mässbiljetten.

hälsning
jyrki

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Jag har skrivit om det i en tidigare tråd men upprepar det gärna: Om du har något särskilt att fira eller känner dig ovanligt rik, så besök restauranten på toppen av TV-tornet.
Restaurantdelen snurrar ett varv i timmen. Fönstren lutar utåt och det kittlar lite otäckt bakom knäna i början. Du har milsvid utsikt över hela området med alla städer som vuxit i varann.
Det är möjligt att det går att bara åka upp och beskåda utsikten också, i så fall mot avgift.

MVH
Karianne

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

I många år har vi bara passerat Essen, Dusseldorf område då man blir rädd bara man tittar på kartan. Men det är helt fel här finns mycket att utforska i området. Kan delge några tips ur minnet då en dator med mina bilder är på verkstad.
Ligger bredvid ett gigantiskt köpcentrum. Gasometer, Oberhausen, Deutschland - Google Maps

Gasometer Oberhausen

och 51.48936,7.034254 - Google Maps

Zeche Zollverein - Wikipedia
där är museum och ett designmuseum man inte skall missa. Samt en maskin på samma område som är stor, ja jättestor.
Industriedenkmal-Stiftung | Denkmale | Kokerei Zollverein

och jag avslutar med en båthiss essen - Google Maps

Henrichenburg boat lift - Wikipedia, the free encyclopedia

Här finns givetvis mer men detta kommer jag på just nu. Detta kan man ta på vägen dit eller hem från mässan

F

F.d. 29925

Guest

En annan sevärdhet kan vara "Villa Hügel". Det var där en av Tysklands industrimagnater, Krupp, hade sin boning.

Toppen