• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dött RM6705 kylskåp

F

F.d. 50121

Guest
Mitt kylskåp dog i helgen. Funkade på gas men dog när jag startade bilen och nu funkar inget. (230V, 12V eller gas) Bytte elektroniken i dag men inte vill det starta.:mad: Lampan för gas lyser något sekund men så släckts den.:confused: Har ström och gas fram till kylskåpet så det borde va någon givare eller annan elektronisk mojäng som strular. Någon som har en idé på vad som kan vara fel.???

MVH
F
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dött RM6705 kylskåp

Har i det närmaste blivit "expert" på kylskåpet i fråga.
Om du ringer mig skall det nog gå att kunna lösa det.
 
F

F.d. 50121

Guest
Sv: Dött RM6705 kylskåp

Har i det närmaste blivit "expert" på kylskåpet i fråga.
Om du ringer mig skall det nog gå att kunna lösa det.

Tackar å det hjärtligaste för hjälpen. Med vägledning från experter är ju allt en lek. :)

Felet satt inte i elektroniken i kylskåpet utan i elektroblocket. Nu har man i alla fall börjat bygga upp ett lager av reservdelar till detta kylskåp om något skulle hända igen med annat fel. (en elektronikenhet på hyllan)

Kopplar bort 12v från generatorn sedan det är den som orsakat problemet. Får nöja mig med gas och 230 drift för att utesluta samma problem igen. Nu är det "bara ut och åk".:)

MVH

Franken
 
Toppen