• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörrstopp problem

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det plass mellom toppen på døren og karmen til et flattjern (gjerne alu) som en fester i karmen med en skrue og som har en hull i andre enden som en kan tre ned over en skrue/pinne i toppen på døren. Rett plassert og langt nok skulle det bli ganske stabilt. En tilsvarende løsning, men med friksjonsglider på toppen av døren fantest på eldre N+B Flair, så det er ikke min orginal ide :D
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Kombinationen bagagestropp och en trälist lagom lång som håller emot är en enkel lösning. Väger inte mycket men måste plockas fram resp. läggas undan. Ev. en sugkopp att sätta listen emot.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Kombinationen bagagestropp och en trälist lagom lång som håller emot är en enkel lösning. Väger inte mycket men måste plockas fram resp. läggas undan. Ev. en sugkopp att sätta listen emot.

Tackar för tippset... men jag vill ha något där jag slipper tänka....

PPeterK ...tack för bilden på din vackra fru..... och tryckkolven,.. Just nu lutar det år två lösningar..... ett en lång hasp...... och så en tryckkolv (som kan bli svår att fästa) maxhöjd i dörren är 177cm och jag är 184cm... så sätter jag tryckkolven så tar den några cm... men bara på vänstersidan..... sätter jag haspen så tar den noll.... men måste hakas av och på, kan bli mycket jobb :eek::rolleyes:....

hoppas på fler inovativa lösningar.... Och Knut¨s idé verkar inte heller fungera då där är inte många mm fritt i dörr ramen.... jag är 100% säker på att denna dörr är en husvangs dörr som HOBBY har satt på min HB.:confused:
 
Toppen