• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörrfack

Kanada

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Letar efter ett dörrfack till höger dörr på vår Ducat -00. Har sökt men inte hittat något original, kanske inte finns. De jag hittat som universal är både små och i dålig kvalite.

Finns det original dörrfack till höger sida, samma modell som på förardörren att få tag på? Eller något mer rejält universalfack?

Bif.bild.
 

Bilagor

  • 20240809_161732.jpg
    20240809_161732.jpg
    4 MB · Visningar: 9

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.865
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Till vår 2002, som vi köpte lätt begagnad, köpte vi ett originaldörrfack för höger dörr hos en Fiat-återförsäljare. Men det är nu många år sedan...

Kanske någon bildemonterare har?

Pålle
 

Kanada

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Ok, då borde det finnas ett någonstans. Har letat så länge så jag började tvivla på att det fanns.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.865
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Eftersom ditt fack sitter på förardörren, och du vill ha ett fack på den dörr som i England är förardörr, kanske det är enklast att söka i England.

Pålle
 
Senast ändrad:

Kanada

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Tackar, du har definitivt bättre sökteknik än jag så snabbt som du hittade den. Trist med priset bara, tillkommer väl frakt också. Jag är inte snål men ....

Nu fick jag mer att gå på i alla fall när jag söker. Har sökt men inte hittat på skrotarnas sidor. Kanske inget man tagit vara på direkt, och lägger ut. Får väl börja skicka förfrågan till demonteringsfirmorna.
 

Kanada

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
29116
Medlemskap
2024
Upptäckte precis att det är en vänster. Det är en höger till passagerardörren jag letar efter. Det var nog jag som rörde till det med bilden på vänster. Det var den modellen av dörrfack jag menade, men det ska vara högervarianten.
 
Toppen