• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Döpa husbilen !!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Barnbarnen påpekade härom dagen att vi måste döpa husbilen. :mh:Vi har ju sett här att flera av er har namn på dom. Var ute på chatten igår kväll (mycket trevligt som vanligt) och fick då flera bra ,roliga och fina namn förslag. Men idag sa Kevin 5 år :Datt han sett Robin Hood på tv och han ville att husbilen ska heta "gamla Bettan" :yes:för hon är säker hon ha ha.Efter lite prat hit och dit så blev det så att nu heter vår husbil Gamla Bettan.
Kul om nån annan skulle kunna tala om deras husbilars namn och varför.:music-icon:Hälsningar Gunilla

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024
Sv: Döpa husbilen !!

Hej Gunilla!

Kul att Ni tyckte som vi.
Vi har döpt våra´n Till "Leffe".
Det är ju som bekant en Dethleff.
/Bengt

H

hianders

Guest

Och vår heter Adde eftersom det är en Adriatik :)

fru hianders/Inger
:yes:
PS Han är döpt med en piccoloflaska mousserande på höger framhjul. DS

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Finns en tråd sen innan som heter namn på husbilen, där finns många festliga namn. Vårt reg nummer e SKO så vi kallar vår för DOJJAN

L

Lelle_22

Guest

Vi vill inte vara sämre. Har också döpt husbilen till:

"Husbilen"

Lelle_22

F

F.d. 25030

Guest

Vårt reg.nummer är OLG, alltså heter husbilen OLGA , samma som tanten i Garmin.:p:p:p
Gott Nytt År på er alla " husbilsklubbare "
önskar " stima "

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021

Ja, våran heter Gube'n
Från Gunilla & Bernt
Så eran Rolf & Gunilla skulle kunna vara en "Guro"
-15 gradiga hälsningar

F

F.d. 8470

Guest

Vårt barnebarn Eivind sa første gang han så vår husbil at det var mommo sin. Og da ble den hetende det. Navnet står foran og bak på vår bil og vi har fått mange morsomme kommentarer pga navnet.
Godt nytt år ønsker vi dere i samme slengen.

Solveig og Svein-Harald i mommo sin

F

F.d. 12156

Guest

Min fru tog mig i örat när hon såg vad jag skrevet:yes: så nu ska vi ha officiell döpning på herrgården längre fram så det får bli "slottet"att kalla bilen

// Greven:eek:

F

F.d. 9232

Guest

Vår lilla husbil heter Dunderklumpen. Dels för att det var ett litet hål på ljuddämparen och att jag upplevde den som lite klumpig, pga brist på styrservo. Och när nu premiärturen till stor del skedde i Jämtland så var namnet rätt givet. Vilket var tur! Hade min dotter fått som hon ville så hade bilen hetat Flatludret. För när vi skulle passera Flatruet så missuppfattade hon vad jag sade....

Adde09

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2025

Kul med namn på bilarna vår nuvarande heter Slim och den som kommer har vi kallat för Adde sen vi beställde honom. Så nu blir det två Adde i klubben. Kul!

F

F.d. 25011

Guest

Vår segelbåt, som vi hade i 19 år, döptes till Pian så det fick den Eura C702 som vi har nu också heta.

Toppen