• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dåligt vägavsnitt

F

F.d. 55436

Guest
Tänker dra till Norrland i sommar. Men jag läste i ett tidigare inslag om ett vägavsnitt som var nästintill omöjligt att köra på där uppe. Nu hittar jag inte detta. Är det någon som kan vara till hjälp och tala om var jag hittar inslaget. Tänker oxå dra vidare till Nordkapp och Norra ishavsvägen till Kirkenäs. Sedan ner genom Finland vis Enareträsk och såsmåningom hamna i Haparanda för vidare färd söderut på ostkusten. En lagom tur på ca 500 mil och på 3-4 veckor.
hälsar CI Riviera från Vittsjö.

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Dåligt vägavsnitt

vägarna du nämner är bättre eller sämre beroende på vintern.Har kört dom sen 1969 med jämna mellanrum.Alltid framkomliga men ibland riktigt dåliga.Sänkt hastighet,gott om tid så VIPS har du bättre vägar under hjulen.Ha en fin tur

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

glömde att säga:Norra Ishavsvägen är en höjdare ta gott om tid på dig

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Du har rätt, gott om tid ska man nog ha, för om det blir vägarbete så är det ofta ett par mil långt (hela vägbredden samtidigt). Det är bara att acceptera typ 20km/tim. Kanske man kan kolla med Vägvärket innan midsommar

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Åkte ungefär samma tur för ett par år sedan.
Undvik väg 98 mellan Ifjord och Tanabru.
När vi körde där 09 var den otroligt dålig vissa sträckor och så var det vägarbeten i flera kilometer,men dock går den i en fantastisk vildmark.

Jojje

F

F.d. 55397

Guest

Man saknar gamla "Hallå Traffipax" som varje fredag i P3 uppdaterade oss på vägjobb i landet. Nu kör Trafikverket med superservice via läget på vägarna på web kan man ha koll så man åker runt de större vägjobben.

F

F.d. 52943

Guest

Funkar TMC i Sverige numera?

F

F.d. 25020

Guest

Tänker dra till Norrland i sommar. Men jag läste i ett tidigare inslag om ett vägavsnitt som var nästintill omöjligt att köra på där uppe. Nu hittar jag inte detta. Är det någon som kan vara till hjälp och tala om var jag hittar inslaget. Tänker oxå dra vidare till Nordkapp och Norra ishavsvägen till Kirkenäs. Sedan ner genom Finland vis Enareträsk och såsmåningom hamna i Haparanda för vidare färd söderut på ostkusten. En lagom tur på ca 500 mil och på 3-4 veckor.
hälsar CI Riviera från Vittsjö.
Hej pratade med trafikverket idag ang E45 det var inte så farligt mestadels ny beläggning om du går in på Trafikverket.se så finns det en karta över alla vägarbeten leta på avancerad karta där får du info ska själv åka E45 söderut från Gällivare ner till Dalarna i Juli. Mvh 220 Sture i Pajala:rolleyes::rolleyes:

F

F.d. 55436

Guest

Tack Thomas! Det var detta jag letade efter. Nu blir det att vi svänger av i Storuman och in i Norge, och sedan norrut mot Nordkapp.
hälsar/Ci:s ägare Karsten

F

F.d. 52994

Guest

Vägarbete.jpg
Det var förra året som dom byggde om vägen mellan Slagnäs och Arvidsjaur, då fick man ha njurbälte. Bilden visar det aktuella läget i Norrbotten. Vägavsnittet Slagnäs-Arvidsjaur finns inte med, jag skall själv köra där efter midsommar

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej ci riviera!
Tänker göra som du.
Inte tänker jag gör samma tavla som i fjol på E12 runt Hemmavan
-Tärnaby, någon uslare vägbana under arbete har jag sällan skådat hade där varit någon som jobbat på vägen så kunde man förstå men ack nä inte en man eller maskin.
"Nissarna" skriver sakta ner farten, vad hjälper det till blir stenskotten på framrutan bara mindre stjärnor i stället för spräckt framruta om jag sänker farten, för inte sänker "dom" (N) eller lokalbefolkningen farten!!!!
Nä där är andra med bättre yta på sina vägar som blir gynnade av mej, även om jag skall köra en omväg så är det värt det.
Mvh.

Tack Thomas! Det var detta jag letade efter. Nu blir det att vi svänger av i Storuman och in i Norge, och sedan norrut mot Nordkapp.
hälsar/Ci:s ägare Karsten

Toppen