• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dåligt beteende av campingägare

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025
Jag välkomnar alla som kommer till vårt land och delar med sig av sin kultur och ökar mångfalden i vårt land, men när man sätter allemansrätten ur spel då dj......ar blir jag sur. Här har jag badat (Pinnarpsbaden utanför Kisa) sedan jag var liten, spelat minigolf, åkt vattenrutchbana, mina barns älsklingsbadplats, kommunens simskola sedan många år, men nu har de nya holländska campingägarna stängt badstranden med stängsel trots att det enligt detaljplanen är ett fritidsområde. Kommunen har fått hitta ny plats för simskolan bl.a. Och alla vi andra får hitta ny badplats. Vi är många som trotsar förbudet och fler kommer det att bli, inga "nysvenskar" skall få sätta vår allemansrätt ur spel. Heder åt Shibbye som sätter det på sin spets, läs artikeln nedan. Hoppas också att så många som möjligt bojkottar den campingen.

Karin tog ett dopp – blev polisanmäld | Nyheter | Expressen

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Dåligt beteende av campingägare

Men det finns ju sen gammalt Campingplatser där allemansrätten gäller för badande, utan entréavgift

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Ja jag har svårt att tänka mig att en campingägare kan ta ut avgift för att låta folk bada på en allmän plats(fritidsområde). Kommunen försöker att reda ut det men holländaren vägrar att förhandla utan polisanmäler i stället för intrång. I bland passar vår allemansrätt men ibland är det bara de snabba pengarna som räknas. Han borde nog i stället fundera över vilka extrainkomster han kunde få i kiosken under varma sommardagar

F

F.d. 53012

Guest

Jag välkomnar alla som kommer till vårt land och delar med sig av sin kultur och ökar mångfalden i vårt land, men när man sätter allemansrätten ur spel då dj......ar blir jag sur. Här har jag badat (Pinnarpsbaden utanför Kisa) sedan jag var liten, spelat minigolf, åkt vattenrutchbana, mina barns älsklingsbadplats, kommunens simskola sedan många år, men nu har de nya holländska campingägarna stängt badstranden med stängsel trots att det enligt detaljplanen är ett fritidsområde. Kommunen har fått hitta ny plats för simskolan bl.a. Och alla vi andra får hitta ny badplats. Vi är många som trotsar förbudet och fler kommer det att bli, inga "nysvenskar" skall få sätta vår allemansrätt ur spel. Heder åt Shibbye som sätter det på sin spets, läs artikeln nedan. Hoppas också att så många som möjligt bojkottar den campingen.

Karin tog ett dopp – blev polisanmäld | Nyheter | Expressen

Det löser sig snart skall du se det jobbas för att få bort ägarna på ett smart sätt....

F

F.d. 29925

Guest

Det finns en camping i Kils kommun där man har en speciell, avgiftsfri parkering, för just badgäster och besökare. Har faktiskt parkerat där med husbilen, inte för att bada utan för att hälsa på en "campare" dvs någon som har en husvagn som står där i c:a 360 av årets 365 dagar.

Namnet är "Frykenbaden". Bra skyltning från alla håll.

Senast redigerad av en moderator:

Harri & Maria

HBK Medlem
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
11866
Medlemskap
2025

Ekilnscamping i Fagersta har ett hundratal avgiftsfria p-platser för badgäster.
Och i dessa varma dagar är det nära på fullt med bilar och en del husbilar där.
Ett förbud att bada gratis skulle nog riva upp ett helv...i Fagersta.
Skulle tro att omsättningen i restaurangen ökar med alla badgäster.

Mvh Harri

Toppen