• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dåligt batteri

F

F.d. 50043

Guest
Batteri laddat i 20 timmar, slut på 10 se. Laddat med utomstående laddare lika dant. Batteriet är ett gelbatteri. Kan det vara slut. Laddade det i höstas innan avställning. stod i 3 månader. Är det bara att köpa nytt????
:confused:

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025
Sv: Dåligt batteri

Det är nog bara att skaffa ett nytt. Jag känner igen symtomen, hade ett likadant som tömde sig på ingen tid alls.

Köpte då på Biltema ett fritidsbatteri (ej gel), har laddning 75% kvar efter vinteravställning 6 mån.

Med det ligger jag två dygn med värme tillslaget utan att det är tomt.

Per-Åke

F

F.d. 52994

Guest

Det är nog bara att skaffa ett nytt. Jag känner igen symtomen, hade ett likadant som tömde sig på ingen tid alls.

Köpte då på Biltema ett fritidsbatteri (ej gel), har laddning 75% kvar efter vinteravställning 6 mån.

Per-Åke
Hur många ampere är det på, du kanske har något mått också. ? :)

F

F.d. 55397

Guest

Per-Åke

Var en tuff behandling som tydligen batteriet klarade av, vilken färg o Ah enligt ovan?

(jag tycker du skall ladda ett par gånger nästa vinter ändå...)

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025

Mitt bostadsbatteri är ett SMF på 105 Ah, större gick inte in under förarstolen. Inköpt 2010-07-07.

Kunde jag skulle jag ladda det, men har inte tillgång till lokalen där den är inhyst under vintern. Därmed sker inte heller laddning av bilbatteriet, men även det håller bra ström efter vintern och bilen startar direkt.

Per-Åke

Senast ändrad:
F

F.d. 50043

Guest

Kollade på batteriet och det var inget gel som de sa på husbilsförsäljningen. Det var också bara på 88 Ah. Har till och med fått fylla på vatten. Laddat hela natten och nu visar den på 11.32 Volt. Så det är nog bara att köpa nytt. :mad::(

Toppen