• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Då är detta slutet... För mig..?

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Som några kanske redan vet så händer det lite otrevliga saker vid ön Santorini, som ön ser ut idag är pga ett vulkanutbrott för mycket mycket länge sedan.
Jag har varit på ön och köpte även en bok där om ön...
Det som jag bla. kommer ihåg från boken var att när utbrottet skedde så skapades en tsunami som svepte över kreta högsta berg, precis allt som levde då svepte bort...
Sen fortsatte tsunami vågen 6 ggr (är inte riktig säker på siffran kan varit fler ggr ) runt planeten... Visserligen lägre för varje gång..

Jag har tänkt många ggr att vara här nere vid Medelhavet kan innebära sista resan, då det finns ett par stycken vulkaner som lätt kan svepa bort allt runt Medelhavet och även det mesta av jordens befolkning...

Just nu evakueras folk från Santorini... Eftersom den sesmiska aktiviteter har ökat mycket på sista veckan..

Senast ändrad:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
200 jordbävningar på kort tid är typiska signaler om att något större är på gång. Jmfr Reykjanes-halvön på Island. Område kring Santorini har tre tektoniska plattor som rör på sig och där det mesta av aktiviteten skapas av den afrikanska plattan som trycks in under den europeiska. Det är därför delar av alperna fortsätter att höjas.

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
200 jordbävningar på kort tid är typiska signaler om att något större är på gång. Jmfr Reykjanes-halvön på Island. Område kring Santorini har tre tektoniska plattor som rör på sig och där det mesta av aktiviteten skapas av den afrikanska plattan som trycks in under den europeiska. Det är därför delar av alperna fortsätter att höjas.
Shit... Jag skulle nog kört upp i alperna istället... :twitcy:;)

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
När jag sett denna film... Då inser jag att jag kanske inte hinner köra upp i Alperna..... Att köra nu upp i bergen här i Grekland är nog inte lönt..
Får hoppas h-bilen flyter bra...

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Situationen verkar inte bli bättre runt och på Santorini...
Konstigt att de inte utrymmer Kreta som ligger rakt söder om Santorini...

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Vad tror ni.... Kommer den stora händelsen snart att sker..

Undra om jag kommer att se eller träffas av utbrottet..? :eek:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Ja... jag är vid kusten.... Som alltid.
Är uppe i nordvästra delen av Grekland...
Visserligen vet vi ju inte om det blir en "fis* eller om det blir shit....
Men just nu tror jag att om man står kustnära så är det inte det bästa.. :eek:
Det var 1500 personer som funderade för länge i Pompeji om vad de skulle göra när askmolnen började stiga upp i skyn på vulkanen...

Senast ändrad:
Toppen