• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däckval för året runtkörning

jama1

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
8240
Medlemskap
2025
Har funderinga att byta ut våran husbil och personbil till en s.k "Plåtis och använda den som enda bil för året runtbruk. Är det någon som har erfarenhet av detta? Ser fram mot lite goda råd om vilket däckval vi skall göra. Sommar-vinterdäck eller åretruntdäck?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Däckval för året runtkörning

Jag har en plåtis och jag kör på åretruntdäck året runt. Michelin håller längre än Nokian som däremot går lite tystare och mjukare och är lite billigare.

Den enda nackdelen med detta val är att man får gliringar från "motorfolket" som menar att man ska hålla på och byta däck hela tiden. Strunta i dom, bara!

Jappe

jama1

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
8240
Medlemskap
2025

Tack för rådet! Är du nöjd med din "Plåtis? Funderar på en Pössl.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag är nöjd med min gamla Peugeot Boxer från 1999. Gäller det nyare Pössl så finns det flera här som känner till de modellerna bättre.

Jappe

Toppen