• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Däcktyp

Wikners

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
36252
Medlemskap
2025
Hej! Jag skall byta däck på min husbil medtotalvikt på 4400 kg, just nu sitter det Michelin Agalis på.
Jag har blivit rekommenderad Nokia Hakka Van C däck istället, är det bra däck till husbilen?
Priset vad jag kan förstå är ungefär lika.

Per P

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2025
Hej! Jag skall byta däck på min husbil medtotalvikt på 4400 kg, just nu sitter det Michelin Agalis på.
Jag har blivit rekommenderad Nokia Hakka Van C däck istället, är det bra däck till husbilen?
Priset vad jag kan förstå är ungefär lika.
Absolut bra däck. Dubbelkolla så att du har samma belastningsindex, eller bättre. Än de befintliga som du har monterade nu.
Kolla även ditt registreringsbevis, om det står C eller CP. Så du får rätt.
CP däck är något förstärkta jämfört med C. Men sålänge du har rätt belastningsindex i förhållande till axeltryck, så funkar det.

Mvh Per

Wikners

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
36252
Medlemskap
2025
Absolut bra däck. Dubbelkolla så att du har samma belastningsindex, eller bättre. Än de befintliga som du har monterade nu.
Kolla även ditt registreringsbevis, om det står C eller CP. Så du får rätt.
CP däck är något förstärkta jämfört med C. Men sålänge du har rätt belastningsindex i förhållande till axeltryck, så funkar det.

Mvh Per
Om det står CP på regbeviset måste jag då ha CP däck även om bel.indexet är samma/bättre?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Toppen