• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DÖRRMARKIS?

F

F.d. 53192

Guest
Sv: DÖRRMARKIS?

Den är väl gjord för husvagnar. Det måste sitta en tjederlist högst upp och det brukar väl inte finnas på husbilar. Möjligtvis om man kan dra i den i en markis men då lär den knappast bli tät mot väggen.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Kan jag inte eftermontera en list och få den/det tätt mot väggen?
//Conny

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Man kan montera en list under markisen,jag monterade en extra list på en husvangn så man kunde ha en påsmarkis monterad under tältskenan, och sätta upp ett tält utan att ta ner markisen ,det var hur lätt som helst,antingen markis eller tältet uppe ,,mvh håkan

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Ja, nu har jag ingen markis ovanför dörren, så den är inga problem.
Jag har också funderat på påsmarkis, men då måste jag ut och greja med den om det regnar och jag vill ha ett regnskydd över dörren.

Senaste lösningen (08:30 i dag) är en vattentät rullgardin med en kåpa ovanför dörren. Sedan ett par fasadflaggshållare "typ" med lösa stöttor på väggen.
På så sätt han jag fälla ut "markisen" utan att bli blöt.
//Conny

Toppen