• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Cykelställ till Kabe.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Har en bekant som har en nyare Kabe. När han var i Dalarna för någon vecka sedan ramlade cykelstället med 2 cyklar av husbilen.
Vid närmare kontroll var cykelstället endast fastskruvat i bakväggen och inte med
genomgående bultar.
En kontroll kan kanske vara på plats.

F

F.d. 55306

Guest
Sv: Cykelställ till Kabe.

Hej!

Låter ju inte som nån höjdare precis! Hoppas verkligen att det inte också ställde till det för bakomvarande eller mötande trafik. Det är ju elände nog att få cykelställ och cyklar demolerade.

Nu blir det till att gå ut och kolla den egna Kaben. Tack för informationen!

Hälsningar från S-E i E-tuna.

F

F.d. 16416

Guest

Detta är ju skandal om det var fabriksmonerat eller av någon husbilsfirma.
Roadglider

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Hej

Eftersom jag är Kabeägare själv finns det ett stort intresse av att få klarhet i detta som sägs ang cykelstället som lossnat.
Skulle det visa sig att det är fabriksmonterat eller från Kabe rekommenderad verkstad
är det mycket illa ställt med deras kvalitekänsla.
Kanske menar dom något annat med sin reklamslogan
Alltid steget före
Bra att sådana här händelser kommer till ytan under alla omständigheter

mvh p-zon

Senast ändrad:

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Hej Eva o Sven Uno

Det skulle vara intressant att få veta vem som monterade deras cykelställ så slarvigt om framförallt Kabe var inblandade.
Det kunde ju faktiskt skapat en allvarlig olycka, tycker inte att det bara ska passera.

Mvh P-zon

Toppen