• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cykelställ i Garage

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Hej,

Vi har 2 st 20" cyklar som visserligen är hopfällbara men vi brukar bara fälla ner styret för det är enklare att ta in o ut.
Men jag har märkt att cyklarna far illa samt att det är bökigt att spänna fast dem så de inte skadar resten av prylarna i garaget
Jag har tittat på de cykelställ som finns för garage och tycker de tar för stor plats eller är i dyraste laget.

Finns det någon eller några som har lite foton på hur ni löst cykelförvaringen i era Garage så tas detta tacksamt emot!

CIMG0313.JPG
 

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: Cykelställ i Garage

Jag har ingen bild men jag har använt två lasthållare som var till taket på personbilen. På dessa har jag satt fast (popnitat) två cykelhållare. Sedan har jag anpassat längden på lasthållarna så att cyklarna kommer nära väggen. En spännrem fram och en bak till lastöglor håller allt på plats. Allt är lätt att ta ut då det inte behövs.

Mats C
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Cykelställ i Garage

Jag har också en Rapido med garage och jag har skruvat fast "handtag" i den lilla väggen på baksidan av trappen. De som man har ovanför badkar, i samma dimension som är de utvändiga cykelställen.
Jag flyttar "armarna" emellan ute och inne allt efter behovet
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Cykelställ i Garage

Våra cycklar brukar vi sätta fast enbart med gummistroppar i garaget ,lutade mot framväggen,som mellanlägg för att undvika nötning så används urdruckna och uppblåsta kartongvinspåsar,dessa är otroligt starka och användbara,nytta med nöje.
Ett krux,för absolutister att få tag i tommembalag.
Utav kartongen får man en låda med handtag om ena sidan skäres bort,dubbel återvinning. Bernt
 
F

F.d. 53115

Guest
Sv: Cykelställ i Garage

Varför inte köpa ett par förvaringsväskor på Biltema , det finns speciella väskor
för de cyklarna som ni har .

M V H Kjell
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Cykelställ i Garage

Lyfter upp tråden igen.
Finns det verkligen ingen Uppfinnare-Jocke i HBK som gjort ett finurligt cykelställ.

Jag har likadana cyklar och spänner fast dem mot väggen med spännband och krokar, ett djäkla krånglande med spännbanden som hakar i cyklarna.

Hade tänkt mig en lösning med ett par fästen i taket som man hänger cyklarna i.

Kom igen nu med förslag!!


[FONT=&quot]Mvh T[/FONT]
 
Toppen