• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

cykelmärket?

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Vet nån var nånstan i Sverige man kan köpa dom rödvita skyltarna som man skall ha bak på cykelstället ute i Europa.Åker genom Sverige i nästa vecka från Kapellskär till Malmö o öresundsbron ,tänkte inhandla en sådan skylt efer vägen bara vi vet var jag skall börja leta.
Hälsningar Eva o Hasse HBK650

Karin & Dick

HBK Medlem
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2025
Sv: cykelmärket?

Hej
Vi köpte våran på Husvagnssvensson i Lidköping, men vad vi fattat så är det den Italiienska. Den Spanska har bredare ränder.
MVH
Karin & Dick

Senast ändrad:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Vet nån var nånstan i Sverige man kan köpa dom rödvita skyltarna som man skall ha bak på cykelstället ute i Europa.Åker genom Sverige i nästa vecka från Kapellskär till Malmö o öresundsbron ,tänkte inhandla en sådan skylt efer vägen bara vi vet var jag skall börja leta.
Hälsningar Eva o Hasse HBK650

Hej!
I denna tråden står det en del. http://www.husbilsklubben.se/forums/t23336/

Finns bland annat på Husvagnssvenssons i Lidköping. Husvagn-Svensson AB

/Thomas

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022

Tack för tipsen.Har försökt leta om jag skulle hitta nånstans i vilka länder man måste använda dessa skyltar.Vi skall åka genom Sverige Danmark Tyskland Holland o eventuellt Belgien.Men har bara läst om att de behövs i Italien o Spanien

F

F.d. 52938

Guest

Enklast och billigast är på nån Tankstation i Tyskland.
Jag köpte vår skylt på väg mot Italien

Mvh Frank

F

F.d. 7569

Guest

Skyltar finns hos Östgöta Camping i Mantorp (efter E4).

Det är nog bara Italien och Spanien som har krav på skyltarna och de ska se olika ut. I det ena landet ska de röda strecken vara smalare och fler än i det andra, i alla fall säger lagen det, hur det är i praktiken är nog en annan historia.

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
Toppen