• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

cykelhållare van

lpalmborg

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2025
Någon som har refarenhet av cykelhållare på Fiat Ducato van. Hur håller gångjärnen? Skakar, vibrerar, hoppar eller är det riktigt bra?
Hälsningar
Jan

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: cykelhållare van

Jag tolkar det som att det är en s.k. plåtis med två bakre dörrar du åsyftar med din fråga.

Jag har ingen längre erfarenhet men de 2600 mil som vår bil rullat de senaste 1,5 åren har den varit utrustad med cyklar mesta tiden. Inga problem så här långt. Däremot fick fästblecken (runt dörren) lackeras om på importörens bekostnad.

Har dock hänt ett par gånger att jag smällt till mig själv med fästskenan för cyklarna då jag stängt dörren lite obetänksamt. ;)

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: cykelhållare van

Hej, det är vår tredje Ducato med cykelhållare o har inte haft nå problem på dörren mm. Ända att man måst lyfta så högt upp o det får inte vara för tunga cyklar för den skull. Kanske en som man sätter på dragkroken med bak lampor skulle vara bättre, men jag har inte dragkrok på bilen. Har en liten stege med då jag har cyklar. Har man på dragkroken så kan man inte öppna bakdörren som inte är så bra.

Bilagor

• DSCN2669.JPG
    DSCN2669.JPG
    2 MB · Visningar: 21
Toppen