• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

cykel skydd

A

Adria 707

Guest
Behövs det varningsskylt i Tyskland för cykel skydd bak.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: cykel skydd

Vad jag förstår så har dessa länder olika krav på varningsskyltens utförande. Eller har jag fel?

Bennie

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

Det sägs så. Vi har bara haft den Italienska skylten. Kanske bara haft tur i de andra länderna. Cykelskydd har vi bara haft på 1 gång till Italien. Tyckte bara att det var besvärligt med blött, skitigt skydd. Lättare att spola av cyklarna vid behov än att stuva undan ett skitigt skydd. Så upplevde vi det med cykelskydd.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Skyltarna är ganska lika och om man ska välja (som vi gjorde på inrådan av säljaren), då valde vi den Italienska skylten. Motivering var att Spanjorer är mer toleranta och accepterar den Italienska varianten medan det är tveksamt hur en polis i Italien skulle göra :swoon:

lamborghini-polizia.jpg
Källa: Internet

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Har tröttnat på skitiga cyklar så förvarar de numera i garaget istället. Alltid rena och torra + mindre utsatta för klåfingriga fingrar. Klicka på bild så blir den rättvänd

Bilagor

• 20170402_160739.jpg
    20170402_160739.jpg
    465,2 KB · Visningar: 89
Toppen