• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Crimptång och ändhylsor

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Såg ett inlägg där någon visade en kabel som fått ändhylsa med presstång, nu hittar jag det inte så jag efterlyser tips på prisvärd tång gärna i paket med ändhylsor. För kabel kanske upp till max 10 kvmm sedan får man väl övergå till grövre doningar. Ja, jag har googlat men det mesta som dyker upp är till tillverkare och några distributörer, jag vill gärna ha tips på vart man lämpligen köper grejorna. Och med tanke på att det möjligen är en handfull kablar som ska behandlas så vill jag inte ha en lösning för 3 tkr...
 

Micael A

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
33558
Medlemskap
2024
Såg ett inlägg där någon visade en kabel som fått ändhylsa med presstång, nu hittar jag det inte så jag efterlyser tips på prisvärd tång gärna i paket med ändhylsor. För kabel kanske upp till max 10 kvmm sedan får man väl övergå till grövre doningar. Ja, jag har googlat men det mesta som dyker upp är till tillverkare och några distributörer, jag vill gärna ha tips på vart man lämpligen köper grejorna. Och med tanke på att det möjligen är en handfull kablar som ska behandlas så vill jag inte ha en lösning för 3 tkr...
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Jag köpte satsen som länkas i tråden och den tången är värdelös så köpte den här i stället
Köpte även ändhylsor av bättre kvalite och utan isolering
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Såg ett inlägg där någon visade en kabel som fått ändhylsa med presstång, nu hittar jag det inte så jag efterlyser tips på prisvärd tång gärna i paket med ändhylsor. För kabel kanske upp till max 10 kvmm sedan får man väl övergå till grövre doningar. Ja, jag har googlat men det mesta som dyker upp är till tillverkare och några distributörer, jag vill gärna ha tips på vart man lämpligen köper grejorna. Och med tanke på att det möjligen är en handfull kablar som ska behandlas så vill jag inte ha en lösning för 3 tkr...
Om du känner någon elektriker ,eller känner någon som känner en elektriker och ger han en bullpåse så får du säkert låna en
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Toppen