• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CPAP 12V?

F

F.d. 22215

Guest
Kan man köpa en 12V ciggkabel på t ex Kjell&co eller skall man köpa en dyr originalkabel, någon som vet? Min CPAP-maskin skall kunna köras på 12V, 6,67 A står det på den.

sandman

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
14854
Medlemskap
2025
Sv: CPAP 12V?

Det här är inte svar på din fråga. Men kolla CPAPs hemsida i USA om dom levererar till Sverige. Har för mig att jag köpte till min fru den vägen

Stefan

F

F.d. 22215

Guest

Hittade en ganska billig original kabel från USA på amazon men dom levererade ej till Sverige :( I Skåne får man betala sina 12V-kablar själv :( en skåning rör inte på sig i första taget, står med bägge fötterna fast i myllan! Fast egentligen är jag ju inte skåning från början...........

F

F.d. 55665

Guest

Viktigt att komma ihåg att det finns manga olika fabrikat. Vill minnas att min resmed behövde en 12/24 omvandlare och kostade over 1000 kr hos Resmed. Men det fungerar perfekt, jag har för säkerhets skull dubblat batterier till 180 Ah. Körde lite först på 12/220 onverter men det var strämslukande och stökigt. När vi hyrde husbil för två år sedan trodde jag min CPAP hade dött, men det var bara spånningsfall som gjorde att den la av. Så med att spara på TV och annat så klarade det sig bra efter det.

F

F.d. 22215

Guest

Jag har en gammal inverter som jag har provat några nätter med min CPAP-maskin och det funkar men det hade ju varit enklare med bara en 12V ciggkabel plus att omvandlingen tar lite energi. Betala nästan 400 kr för en originalkabel känns lite onödigt när man kanske kommer undan med 100 kr på t ex kjell&cö??

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Jag beställde min från resmed webbbutik den fungerar utmärkt jag har 2st förbruknings batterier aldrig några problem med strömmen det finns ingen genväg att det blir billigare om man vill ha livskvalitet, mvh,håkan

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jag har en gammal inverter som jag har provat några nätter med min CPAP-maskin och det funkar men det hade ju varit enklare med bara en 12V ciggkabel plus att omvandlingen tar lite energi. Betala nästan 400 kr för en originalkabel känns lite onödigt när man kanske kommer undan med 100 kr på t ex kjell&cö??

Självklart är det en Specialkontakt , allt för att tjäna pengar!

Toppen