• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Concordefråga

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Är det någon som har likadan bil som mig, en Concorde Carisma 890 2004 146hkr på Ivecochassie, hur "seg" är er bil uppför Hallansåsen eller Jönköpingsbacken?
Jag tycker min är för slö, hade en trimbox i som jag tog bort idag, märkte ingen skillnad på bilen, snarare kändes hon något piggare eller så är det inbillning, vore intressant att få snacka med någon som har en likadan bil.
MVH KEJO 20

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Concordefråga

Hej Kenneth!

Nu har vi varken en Concorde eller en Iveco som drivlina, men vår Hobby 690 GES har en fiat motor på 146 hk.

Vi åker med god komfort uppför hallandsåsen på 4:ans växel runt 70 - 80 km, måste vara skillanden på vikten som i så fall gör et ....

Åk upp till killarna på lantmännen i Kba, dom har superkoll på Iveco och kan säkert göra en undersökning alternativt göra en programmering via motorns interna databox.

Trimboxar i all ära men det är inget jag ens funderar på, bättre att justera via den interna styrningen.

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Är det lantmännen i Kungsbacka?
Inte Valda motor du menar?
MVH KEJO

F

F.d. 53064

Guest

Hej tack för en underbar helg nu har jag pratat med lite folk och fått fram en bra kille som finns på karroseri teknik på tagene vägen dom kan få din bil att gå bättre dom har ett konsept till din bil Ha det så bra mvh Lasse

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Godmorgon vänner.
Nu blir jag lite konfrunderad, är det Karosseriteknik AB 031-52 64 00 eller är det Dennis Svensson Maskin o Fordonservice?
MVH KEJO

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Dennis jobbade tidigare på Lantmännen i Kungsbacka och tog över verkstadsdelen.

Ligger i anslutning till Lantmännens anläggning i Kungsbacka.
Trevlig och kunnig personal !

/Bosse

Toppen