• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Concorde

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Concorde

hej
Såg vid såg så långt öget såg. Men Det var väl i Övikstrakten på 30 talet.
/Vidhem

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

hej
Såg vid såg så långt öget såg. Men Det var väl i Övikstrakten på 30 talet.
/Vidhem

Ja, nu är Övik känt för mycket.. Njaee... Bengt Ericksson Friska Viljor tog i alla fall silver i Nordisk kombination i OS Cortina 1956 och skrev därmed in Övik för alltid i historieböckerna.

Däremot har jag fått lära mig att Elias Sehlstedt i slutet av 1800-talet blickade ut över hamnen i Sundsvall när han sa sina bevingade ord; "Och hela hamnen som en spegel låg Och såg vid såg jag såg hvarthelst jag såg"..... och Sundsvall behöver väl egentligen inget mera för att bli kända, man har ju redan skvadern på Friluftsmuseumet på Norra berget.

Det är sånt man får lära sig när man är uppväxt i Övik.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Vi såg i Greven med vår Carthago.
Var är Ni?:yes:
Jag tror trådskaparen menar : Vi står i Greven. Greven är en känd ställplats. Appar har en förmåga att ändra texten ibland om man inte är observant.
Varför Rubriken är Concorde när trådskaparen har Carthago kan inte jag spekulera i.

Toppen