• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Concorde vs Älg .........................

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
På vår resa genom landet så har man sett en del och vi hade för avsikt att åka upp till Lofoten men vi tyckte nog att det blev lite för långt så vi åkte in från Skellefteå ner mot Lycksele och Vilhelmina och då åkte vi Vildmarksvägen som jag i ett annat inlägg frågade skickat på och den var helt okay men att köra 90 på den skulle jag inte gjort för det var lite guppigt emellanåt .
Ett par nätter tillbringade vi på Stekenjokkplatån och det var ju en sagolikplats .
Vägen ner gick sedan genom Norge och Verdal körde vi in 72:an in mot Jämtlandsvägen (322:an) och sov över uppe på "berget" 8 km in i Sverige .

När frugan gick ut med hunden 7:30 på morgonen så stod det en älg 30-40 meter från husbilen och struntade i allt och alla .

Jag stod utanför och vinkade till en del och bla. dessa i Concorden som förnuftigt nog bromsade in , någon som känner dom ?

Jag tog även en hel del närbilder när vi körde förbi och parkerade brevid den 2,5 timmar senare då vi åkte ner mot Tännforsen .

Bilagor

• P1010053 (Large).JPG
    P1010053 (Large).JPG
    260,2 KB · Visningar: 42
  • P1010054 (Large).JPG
    P1010054 (Large).JPG
    226 KB · Visningar: 17
  • P1010055 (Large).JPG
    P1010055 (Large).JPG
    239,9 KB · Visningar: 23
  • P1010056 (Large).JPG
    P1010056 (Large).JPG
    256,4 KB · Visningar: 38
  • P1010057 (Large).JPG
    P1010057 (Large).JPG
    230,8 KB · Visningar: 26
  • P1010058 (Large).JPG
    P1010058 (Large).JPG
    226,5 KB · Visningar: 45
  • P1010059 (Large).JPG
    P1010059 (Large).JPG
    219 KB · Visningar: 76
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Concorde vs Älg .........................

Snygge billeder :):)

Bra at göra bilister opmärksomme, så dyr och mennesker overlever :)

Har en fråga: Dom 2 förste och det sidste billed, kan man se en afmärkningpind i vägkanten foran concorden, men inta på dom 4 miderste ?????

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Concorden kom körandes och stod inte still när jag tog korten och vägmarkeringspinnen är i skuggan av husbilen på bild 3,4,5 och 6 .
På sista kortet syns pinnen bakom bilen i solen .

På min telefon ser korten lite pixlade ut men klickar man på bilden så blir den större .

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

fina bilder, det är inte ofta man ser skogens konung, och en dröm bil,,
tur att dom klarade sig,utan skador, mvh håkan

F

F.d. 5322

Guest

Bilder som du kan använda i avskräckande syfte när det gäller viltolyckor!
Riktigt bra bilder!
Tyvärr alltför sällan som folk bryr sig om att ens släppa gasen för älg och annat vilt.
Stod i vår tidning idag att två bilar kört på samma älg.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Med lite tålamod så kan man invänta att berget kommer till Muhammed.....

Blivit så lat med åren att jag mest sitter på glasverandan och skådar. Bäver simmar förbi mest varje kväll (närmaste hydda ca 700 m nedströms i älven), uttrar skådade två gånger i vintras och naturligtvis mycket fågel. En mindre renhjord på gräsmattan i våras och nu på sommaren hjälper de vitkindade gässen till med gräsklippningen, men ingen älg på gården sedan denna kalv gjorde ett besök förra sommaren.
Lägger även ut bild på de vitkindade och bild inifrån skådeplatsen.

IMG_2947 (Large).jpg

IMG_2943 (Large).jpg

IMG_2946 (Large).jpg

IMG_3176 (Large).jpg

IMG_3183 (Large).jpg

IMG_3161 (Large).jpg

aake

F

F.d. 14536

Guest

Kan också tillägga,att mellan Lovsdalen och Särna så springer det ett antal renar,på vägen och i skogen intill.Dom är heller inte så trevliga att få framför HB.
Står nu vid Fjätervålens skidanläggning,när har stått en stund så kommer det fram en Ren och tittar på oss,renen tyckte väl om Husbilar.
Kör försigtigt!

Toppen