• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Concorde Credo och Carver

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Hej!

Finns det någon där ute som kan något om concordemodeller?

Jag tycker att deras modellprogram är lite förvirrande. Credo har jag förstått finns på Ivecochassie och att den då kallas Passion. Carver är också byggd på Ivecochassie och verkar ha ungefär samma storleksvariationer och planlösningar som Credo

Vad är det egentligen för skillnader på dessa modeller? Är det någon av dem som är bättre vinteranpassad än den andre? Jag har sett att Carver har ett vattenburet element vid framrutan, finns det också på Credo?

F

F.d. 1649

Guest
Sv: Concorde Credo och Carver

Hej.Jag har en Carver.Kvaliten är nog samma på alla Concord modeller,största skillnaden mellan Carver och Credo modellerna är väl nog att Carver har ett specialbyggd instrumentpanel,ratten är flyttat längre fram och sätena flyttat längre ut till sidorna så att det finns mycket mera utrymme i förar kabinen,dessutom har Carver ett chassie med större totalvikt=större lastförmåga,Carver är byggd som Charisma.Credo modellerna har chassietillverkarens (Iveco eller Fiat)instrumentpanel vilket gör att man sitter mycket längre bakåt i bilen,hela fronten och vindrutan är annorlunda,det gör att Credon är billigare.Om Du har möjlighet att kolla bilarna i verkligheten så ser du nog skillnaden,men Du har litet långt till Forsbergs.
Mvh Jan-E.

Toppen