• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Concorde carisma 890

gunnar20

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2025
Någon som haft problem med att husbilen är för "stor?

Vi har precis bestämt oss för att köpa en ny husbil, en Concorde Charisma 890 och är lite oroliga att husbilen kan bli lite för "stor", framförallt för hög för en del campingar, speciellt i Spanien. Ni som spenderar vintern i Spanien har Ni speciella platser som Ni vet att Ni får plats på eller hur tar Ni Er fram.

Behöver tips var vi kan ta oss fram. Kommer att åka upp till Norge och norra Sverige i sommar och hoppas då få plats på olika campingar.

Snälla kom med kommentarer!:wub:

Senast ändrad:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Concorde carisma 890

Åker du upp i norra sverige och norge behöver du väl inte in på campingar, du har ju allt med dig ju passa på att njut av fricampingen.

swempa

FD HBK Medlem
Kommun
Surahammar
HBK-Nr
316
Medlemskap
2023

Hej där.
Har sålt våran Carisma efter det vi kört 5500 mil men har nog aldrig haft problem med att den var för hög någon stans. Vad längden anbelangar kan jag inte uttala mig eftersom vi hade en 830. Hoppas den kommer att fungera bara. Forsbergs är mycket bra att ha och göra med. Kvaliten vill jag inte uttala mig om.
Lycka till
Sven 316

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Vi började att åka husbuss 1985 och hade då en Scania 12 meter lång och 3,3 meter hög.
Byggde 1996 en 12 meters Volvo turistbuss till husbuss. Med dessa två åkte vi ungefär 11 tusen mil allt mellan Nordkap och södra Frankrike.
På de 17 år vi var ute hade vi bara problem att komma in på campingar två gånger. För
övrigt inga problem.
Åker du norrut så hittar du så många bra ställen att övernatta på att campingar i stort sett blir överflödiga.
/Nisse

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Hej Annelie & Gunnar, nu vet vi en toppencamp för "fullvuxna" husbilar ;-) ALMA FRA RESORT, i Alfaz del Pi ca 4 km fån Benidorm. Man tar av A7 mot Levante beachen forts N332 (mot Altea) följ väg mot Alfas del Pi till vänster och sen på vänster hand ligger den stora fina campingen! Vi har varit där två gånger o tittat (då vi låg på Armanello som är alltför trång). Nästa säsong blir det "Alma Fra Resort" istället!!!
Hälsn/Lena & Jan

Någon som haft problem med att husbilen är för "stor?

Vi har precis bestämt oss för att köpa en ny husbil, en Concorde Charisma 890 och är lite oroliga att husbilen kan bli lite för "stor", framförallt för hög för en del campingar, speciellt i Spanien. Ni som spenderar vintern i Spanien har Ni speciella platser som Ni vet att Ni får plats på eller hur tar Ni Er fram.

Behöver tips var vi kan ta oss fram. Kommer att åka upp till Norge och norra Sverige i sommar och hoppas då få plats på olika campingar.

Snälla kom med kommentarer!:wub:

gunnar20

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2025

Hej Lena o Jan,
Kanske får möjlighet att testa den när vi åker ner om nån vecka. Vi hoppas kunna skotta fram oss tills dess men man vet aldrig.
Hoppas Ni har det gott på campingen. Tror att våra svenska grannar i Spanien skulle åka till Roquetas nu i helgen. Husvagn och en golden retriver. Hoppas Ni träffas.
Kram
Annelie

F

F.d. 1074

Guest

Vi ska oxå åka ner till Spanien i början på Mars, vi kanske ses på vägen, kör försiktigt:spinny:

Toppen