Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3,0 180 HK
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: Globetrotter XLi 7850-2 EB
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Växellåda
Jeg har en ny Dethleffs Globetrotter 7850 med 180HK og Comfort Matic automatgir - som jo er en robotistert manuell girkasse.
Når jeg rygger og det er litt motbakke begynner clutchen å slire og "tar" ikke som den skal. Turtallet øker til mellom 2500 og 3000 og det er så vidt bilen beveger seg bakover. Og så begynner det å lukte svidd!
Jeg har vært hos den norske Fiat-importøren RSA-bil i Drammen som mente at dette er helt normalt "ved krypkjøring" og at det ikke er noe feil med girkassa.
Dette må da være feil. Det skal da ikke lukte brent når man rygger?
Er det andre som har lignende erfaringer med Comfort Matic?
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3,0 180 HK
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: Globetrotter XLi 7850-2 EB
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Växellåda
Jeg har en ny Dethleffs Globetrotter 7850 med 180HK og Comfort Matic automatgir - som jo er en robotistert manuell girkasse.
Når jeg rygger og det er litt motbakke begynner clutchen å slire og "tar" ikke som den skal. Turtallet øker til mellom 2500 og 3000 og det er så vidt bilen beveger seg bakover. Og så begynner det å lukte svidd!
Jeg har vært hos den norske Fiat-importøren RSA-bil i Drammen som mente at dette er helt normalt "ved krypkjøring" og at det ikke er noe feil med girkassa.
Dette må da være feil. Det skal da ikke lukte brent når man rygger?
Er det andre som har lignende erfaringer med Comfort Matic?