• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cobra billarm

F

F.d. 16804

Guest
Hej
Jag såg på husbilnytt att det finns ett larm som kopplas ihop med bilens centrallås
Cobra billarm för Fiat Dukato 2007- med Canabus elsystem
Är det någon som har monterat det på sin bil ?
 

poolsson

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
1489
Medlemskap
2024
Sv: Cobra billarm

Hej!
Har skickat efter ett sådant larm och håller på att installerar det.Det heter cobra 3900 och fungerar mot canbus systemet och man använder samma fjärrkontroller som bilens orginal.
skickade efter det från Complete Car i Huddinge 1900:- plus förskottsavg totalt 2090kr.Om de skulle sköta monteringen blev det 2900 men då var ej fönster och dörrar på bodelen inräknad.Är ganska lätt att montera själv men det tar tid när alla fönter och dörrar skall larmas.
Kolla på Cobra billarm Universalsatser och klicka på modellanpassad så finns lite installations info om Fiat Ducato Mvh poolsson
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Cobra billarm

Hej

Har Cobra larm av tidigare model tillsammans med en larmsändare (Patriot) monterat i min husbil.

Det var BRL som monterade och kostnaden blev ca 10000:- för allt - larmsändare(ringer upp till min mobil när larmet går eller om spänningen bryts/blir för låg), larmstråle förbi fönstren vid båda hyttdörrarna, två sensorer som känner av bodelen och alla lastluckor är larmade.

Cobra larmet hade många egenheter innan allt blev justerat men efter 3-4 verkstadsbesök har allt fungerat helt perfekt. Fick in en liten mus en höst då gick larmet direkt :D.

Mvh Torbjörn
 
F

F.d. 24317

Guest
Sv: Cobra billarm

Hej!

Har köpt ett Cobra 4908 larm och har påbörjat montering i min Fiat 2007
Går dock bet direkt på att lokalisera en av de två boxar larmet ska anslutas till.
Det första gråa (se bif fil sid 2) är omöjlig att hitta.
Den andra är enklare då det är säkringboxen med tillhörande kablage där allt ser ut att stämma.

Någon som har gjort detta eller tror sig veta var den gråa box finns??

Tack på förhand

/M
 

Bilagor

  • Fiat_Ducato_Laika_2006_.pdf
    143,3 KB · Visningar: 165
Senast redigerad av en moderator:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Cobra billarm

Japp, vi har oxå det "stora" Cobra larmet med uppr. funktion,
sensorer som bevakar hytt + av/aktiveras med Fiats original fjärr.
Funkar alldeles utmärkt. 5' inkl. montering på MDS i Helsingborg.

Nu kan jag inte rekommendera MDS i H-borg, för i allt övrigt var några rena "spåntrattar"
Missade att montera kopplings kontakten på vår farthållare, ungefär som att missa att montera ratten i ett fordon...

Men kanske en fingervisning vad detta larm i pris kan gå att få monterat & klart.

Mvh. Magnus
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Cobra billarm

Japp, vi har oxå det "stora" Cobra larmet med uppr. funktion,
sensorer som bevakar hytt + av/aktiveras med Fiats original fjärr.
Funkar alldeles utmärkt. 5' inkl. montering på MDS i Helsingborg.

Nu kan jag inte rekommendera MDS i H-borg, för i allt övrigt var några rena "spåntrattar"
Missade att montera kopplings kontakten på vår farthållare, ungefär som att missa att montera ratten i ett fordon...

Men kanske en fingervisning vad detta larm i pris kan gå att få monterat & klart.

Mvh. Magnus

Hej Magnus!
Mds i HBG är ingen höjdare dom glömmer mycket,men pratar en hel del om allt som dom inte vet ett dyft om,så jag håller med dej,inget att rekomendera o man vill ju ha ett bra jobb utfört fort och för dom slantarna som dom tar, och inte skäms dom för att ta betalt för heller
MVH: per 891 :mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Cobra billarm

Hej

Vem er MDS i Helsingborg?, har ni lite mere info så man kan undvika dom?
(bor i HBG)
Provia er jo konkurs så altid bra at veta om andra verkstäder om ni har goda erfaringer.
mvh
Mikael
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Cobra billarm

MDS ligger på berga indusrioråde,när du kör ner förbi statoil vid fängelset och tar till höger i rondellen och kör rakt fram, så kommer du nästan til beijers mitt emot där ligger det......dom är lite snorkiga
så kom inte med några egna ideer för då får du kalla handen.

jag tror du hittar för dom har en stor skylt där det ståt MDS,dom tillhanda håller pioner mm, bilsterio apparater mm högtalare och div andra saker.
inget att rekomendera.åk någon annanstanns där du får ett trvligt bemötande....där jobbar bara pojkar som inte vill höra vad du vill utan dom vill bara göra på sitt sätt.

Per: 891
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen