• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cobb Gasgrill

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Cobb Gasgrill

Nu har jag själv testat gasgrillen som jag fick i present för ett tag sedan. Den fungerar jättebra förutom att det inte finns någon förhöjningsring till denna modell av cobb;behöver en på ca 10cm så att man kan grilla en Besoffenes Huhn . Finns det någon plåtslagre mellan Trelleborg och Östersund som kan tillverka en sådan i rostfritt? Har någon intresse så hör av er!!!! Mvh. Klas
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Cobb Gasgrill

Ett par bilder på grillen.Den är cirka 50 cm hög med handtaget och ca 45 cm i diameter
 

Bilagor

  • IMG_0002[1].JPG
    IMG_0002[1].JPG
    823,8 KB · Visningar: 5
  • IMG_0003[1].JPG
    IMG_0003[1].JPG
    841,5 KB · Visningar: 7

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Cobb Gasgrill

Tack
Gasgrillen är 44 cm i diameter medan brikettgrillarna är 33
Har just gjort en förfrågan till cobb@cobb-grill.dk. Får se omder hör av sig.
 
Senast ändrad:

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Cobb Gasgrill

Ett par bilder på grillen.Den är cirka 50 cm hög med handtaget och ca 45 cm i diameter

Hur är det med gasen till denna grill. Jag skulle vilja koppla den till mitt fasta uttag i bilen med slang. När man läser om den verkar den vara anpassad till engångstuber att skruva rakt på grillen. Blev lite nyfiken när jag såg slangen på bilden.

Hur har ni gjort?
 

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Cobb Gasgrill

Nu har jag själv testat gasgrillen som jag fick i present för ett tag sedan. Den fungerar jättebra förutom att det inte finns någon förhöjningsring till denna modell av cobb;behöver en på ca 10cm så att man kan grilla en Besoffenes Huhn . Finns det någon plåtslagre mellan Trelleborg och Östersund som kan tillverka en sådan i rostfritt? Har någon intresse så hör av er!!!! Mvh. Klas

Har kört Cobbs vanliga kolgrill många år men tänkte gå över till gasol då det verkar lite smidigare.

Vad menar du med skillnaden med förhöjningsring? Vad är det då som saknas eller inte funkar?
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Cobb Gasgrill

Hej
Det är några år sedan jag skrev om min Cobb gasgrill. Jag vet inte om Cobb har ändrat något på den modellen, för min hade anslutning till normala gasflaskor via reducringsventil och slang. Men jag köpte en brikettmodell som har möjlighet till att använda förhöjningsring.Förhöjningsringen används när man vill grilla kyckling uppträdd på en öl-eller ciderburk.
Mvh. Klas
 

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Cobb Gasgrill

Ok, tänkte inte på att det var ett gammalt inlägg, ja då har de nog ändrat på den. Den lösningen som du har var den jag eftersökte
 
Toppen