• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Cirkulationspump 220 V

F

F.d. 9707

Guest
Chassiefabrikat: Iveco
Chassiemodell: Iveco daily 35-10
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3 D T
Årsmodell Chassie: 1994
Husbilsfabrikat: Nordic
Husbilsmodell: Nordic 595
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1994
Ämnesområde: Värme
Jag undrar om någon kan tala om för mig hur man ser
om det finns en inbyggd 220 V cirkulationspump i elpatronen
på min Aldepanna. När jag slår över från 12 V till 220 V händer
ingenting. Inte ett surr ens. Antingen har pumpen fastnat
eller så finns det ingen.
Åke

F

fjärrkontroll

Guest
Jag förstår din fråga. Jag har en Aldepanna i min Cabby. Där sitter 12-volts pumpen i garderoben och 220-volts pumpen på pannann 12.volts pumpen surrar men det gör inte 220-volts pumpen. Om inte 220 pumpen fungerar kan man enkelt koppla om från den ene pumpen till den andre. Båda går på 12-volt. Ring Aldeverken dom är mycket bra att prata med. Jag har haft problem med 12-volts pumpen då hjälpte dom mig.

F

F.d. 52919

Guest
FIDDE67 skrev:
Hej! I min Nordic -95 öppnar man luckan i garderoben, där ser man el-patronen med pump. Min pump hörs inte.

Vi har också Nordic! Ring Nordic husbilar Kristineham så får du alla uppgifter om 220v cirkulationspumpen! 0550 165910= serviceverkstan!

F

F.d. 9707

Guest
WIRADO skrev:
koppla bort 12 volts.cirkul.kör på 220 cirk.fungerar inte pumpen bryter pannan efter en kort stund om ingen cirk.finns

Har nu bytt ut pumpen efter lite besvär med tömning av och sedan
återfyllning av glykol. Nu funkar allt som det ska igen!:rolleyes:

Toppen