• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CI Riviera 55

corina

FD HBK Medlem
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Jag skulle vara tacksam om det är någon som har erfarenhet av följande husbil CI Riviera 55 55p 145hk 2,8jtd -06.
Vad är bra och vad är mindre bra?

F

F.d. 60

Guest
Sv: CI Riviera 55

Hej det har været vores, det er en dejlig husbil,eneste grund til at vi ville bytte var at vi gerne vil have en med stor garage, da vi vil køre ca 2 mdr af gangen.

jeg kan ikke sige at der er nogen minus ved bilen, den er bare tip top overalt, de hos Napoli handels er bare rare at handle med ,de giver en vældig god service ,

så held og lykke til hvis i køber den

hilsen Gunnar

corina

FD HBK Medlem
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023

Tack för Ert svar, det var bra att läsa.
Finns det några andra som har erfarenhet av denna husbilsmärke?

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Vi har en CI Riviera 55 P 2008 med den stora motorn på FIAT-chassi. Vi trivs alldeles utmäkt med den. Det är nog ingen vinterbil, men vi ställer av på vintern. Det är ju alltid så också att man får vad man betalar för.
  • Bernt

F

F.d. 4220

Guest

Vi är inne på vår andra CI, en Cipro 55 . Vi tycker den funkar fint, inga större problem.
Jag håller med om att det inte är en vinterbil, men det är inget problem för oss heller.

Det kan vara bra att veta att CI och Rollerteam är i stort sett samma sak. Det som skiljer är inredningens färgval.

//Stefan

L

Lärkan 321

Guest

Vi hade Riviera 55 P, 2008, med 130 hk motor i ca 18 månader. Vi körde ca 4 300 mil på den tiden bl a flera Europaresor. Frankrike runt på fem veckor förra sommaren.

Vi kan bara säga att det är en jättetrevlig bil och med den nya motorn är den ännu bättre än vår förra (2004).

Då den trots allt inte är någon ekonomisk vinterbil så bytte vi i höstas till en Kabe 2009 som ju är lite dyrare men också en bättre vinterbil.

Ska ni inte använda den på vintern så är det en mycket trevlig och bra bil.Tyvärr har vi ingen erfarenhet av 2006 modellen.

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023

Hej!
Vi har en CI Riviera 55 årsm.05.
Vi trivs alldeles utmärkt med bilen, lagom stor mycket utrustning och inget krångel.
Ingen vinterbil men det är ju bara hälften pengar mot en Kabe.

Reviera

Toppen