• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CI MIZAR

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Någon som har erfarenhet av CI, har fått ett bud av BIÖ på en MIZAR KARISMA??
VI gillade både planlösningen och finishen.
Rolf
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: C I MIZAR

Vi har haft en CI Riviera 55 PS
Årsmodell 2004 körde sommar som vinter med den. Inga större problem Fiaten stannade i Göteborg efter ca 30 mil med bärgning till verkstad. Krångel med batteri polerna ej fick kontakt ingen ström.
Bo delen trivdes vi med var ej långbäddar.
 
F

F.d. 25520

Guest
Sv: C I MIZAR

Någon som har erfarenhet av CI, har fått ett bud av BIÖ på en MIZAR KARISMA??
VI gillade både planlösningen och finishen.
Rolf

Hej Rolf,
har en RollerTeam Granduca 285P 2010, med stora motorn och långbäddar, körde 600 mil på sommarsemestern. Var nere på fabriken i San Gimignano och tittade på Pegaso/Mizar. RollerTeam/CI är samma bil bara lite olika färg i inredningen. Det finns massor med planlösningar och paket att få till om man köper ny. Vår HB får räknas som en tresäsongers. Vår har alltid fungarat klanderfritt. Den är uppvägd till 3 850 kg med Goldsmitt luftfjädring. Ska man köpa ny bör det vara med Fiats tunga chassi. Garaget sväljer en hel del vilket gör att 3 650 kg inte gör lastvikten så stor.
//
Bengt
 
Senast redigerad av en moderator:

Tuppolino

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30419
Medlemskap
2024
Sv: C I MIZAR



Hej Rolf,
har en RollerTeam Granduca 285P 2010, med stora motorn och långbäddar, körde 600 mil på sommarsemestern. Var nere på fabriken i San Gimignano och tittade på Pegaso/Mizar. RollerTeam/CI är samma bil bara lite olika färg i inredningen. Det finns massor med planlösningar och paket att få till om man köper ny. Vår HB får räknas som en tresäsongers. Vår har alltid fungarat klanderfritt. Den är uppvägd till 3 850 kg med Goldsmitt luftfjädring. Ska man köpa ny bör det vara med Fiats tunga chassi. Garaget sväljer en hel del vilket gör att 3 650 kg inte gör lastvikten så stor.
//
Bengt
Hei Bengt, hoppas att du kan hjälpa mig vidare. Jag söker efter ägare till Granduca 285P eftersom jag köpte en son i maj i år och har många problem, inte sist med frsäljare, Bilcenter i Såne AB, Malmö.
Min har reg. Nr DEU 349, från 2010 är den som du hade.?Tacksam om du vill svara mig.
På mail eller tel. 0720203640 ,franco@ateljeb.se
Mvh/Franco
 

Bilagor

  • 20200604_145930.jpg
    20200604_145930.jpg
    2 MB · Visningar: 10
Toppen