• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chrysler Gand Voyage

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025
Hej
Mon dotter har tänkt byta till sig en Chrysler Grand Voyage 3,3 se 2001.
Är det någon här på hbk som har någon erfarenhet av en sådan?

Snarken

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Chrysler Gand Voyage

Jag hade iofs den gamla karossen och har dom ökat kvalitén med 200% så skulle jag inte köpa den ändå.
Det var den med 3,3 liters motorn och automat .

Jag köpte min med nyrenoverad växellåda och sen var det alltid något annat som gick sönder på bilen och det var nog bland dom lyckligaste dagarna i mitt liv när den såldes .

Jag skulle tittat mera mot VW Sharan men å andra sidan så ger dom väl nästan bort Chryslerna nu .

Är inte lådan nyrenoverad så fick jag rådet att aldrig köra på driven i stan för den växlade upp för fort och då förstörde vridmomentet växellådan , skulle lägga in så den bara växlade upp till 3:an .

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har bara en erfarenhet av den bilen och det var att jag fastnade mellan grindstoparna på ett ställe som jag alltid hade kommit igenom tidigare. Tjock var den!

Jappe

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Tack för era svar.

Det ser inget vidare positivt ut.
Jag får nog försöka att avråda henne.
Det vore nog bättre med en WV Charan det har hon oxå tittat på.
Någon som vet hur den bilen är?

Snarken

Senast ändrad:
F

F.d. 29908

Guest

Har en kollega som har en Chrysler Voyager, och han är allt annat än nöjd. En riktigt skitbil om man får uttrycka sig lindrigt, dessa bilar ska man nog hålla sig så långt som möjligt ifrån....

F

F.d. 5106

Guest

Passa er för Gand Voyage !!! El-fel och vxl problem , en helve... skit bil :mad:
Jag har jobbat som bilsäljare i 20 år !!

En Sharan 1,8T välservad är bästa köpet (även långmilare)
Seat Alhambra är samma bil åxå,, 1,8T + 2,0

Mvh
Lasse

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Kolla bara så att ett ev Sharan-objekt inte börjat rosta över vindrutan .... det verkar vara standardfel på alla dessa.

//Janne

F

F.d. 6270

Guest

Varför inte en Hyundai Trajet, också en MPV i samma storleksklass, inte så sexig kanske men den håller. Min var felfri under de 4 år jag hade den, en kollega har en likadan som han haft i 7 år utan problem.

F

F.d. 25038

Guest

de modellerna brukar falla bort när man ringer å kollar försäkringspriset (svindyrt)

F

F.d. 10115

Guest

Vi har haft en Vw Sharan men aldrig mer. Tydligen mycket vanligt med elfel på dessa bilar pga dålig kvalitet på plasthöljet till kablarna.Vet inte vilka årsmodeller det gäller.Vi hade en -99.Även luftmängdmätaren krånglade.Men problemet var framför allt kablarna.. Titta på alternativ som Chevrolet Astro eller GMC Safari från årsmodell -96 och framåt. Och framför allt LT varianten. Eller kanske Toyota Previa?

F

F.d. 17555

Guest

Jag kör nu min andra Chrysler Voyager 3.3. Den första köpte jag 1997 och efter ca 17000 mil bytte jag till en ny 2005 som nu gått drygt 8000 mil. I bägge fallen utan onormala bekymmer. Jag är helnöjd. Åker bekvämt med gott om plats. Drar lite soppa men det är ju en stor bil.

F

F.d. 20998

Guest

Som dom flesta andra här i tråden så skulle jag avråda ifrån Chrysler Voyager, även om en och annan verkar nöjda så har jag hört flera skräckhistorier främst om trilskande automatlådor. Sedan så finns ju Chevrolet Trans Sport också, men med tanke på att den toppar bilprovningens statisik över rostskador på minibussar så skulle jag nog passa mig för den. En annan intressant bil i samma kaliber värd att kolla upp är Peugeot 807 eller Citroën C8. Dom byggs i samma fabrik och bara småsaker skiljer dom åt. Något rymligare än VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy. Har åkt runt i en C8:a i 3000 mil och är än så länge helnöjd.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Tack för era svar.

Det ser inget vidare positivt ut.
Jag får nog försöka att avråda henne.
Det vore nog bättre med en WV Charan det har hon oxå tittat på.
Någon som vet hur den bilen är?

Snarken

Hur vore det med en Peugeot 806, jag har en sådan till salu?!

F

F.d. 25168

Guest

Hyr kan man glemme Kia carnival :)

jag har en 2005 til salu, 6 sits, kört 156.000km 2,9tdi 59.000 kr, sälges grundet vi nu har husbil istället for husvagn :)

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Tack för alla goda råd.
Nu har dom bytt bil.
Det blev en Seat Alhambra 2,0