• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chevre smakar.....

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Fixade en vad jag hoppades en riktigt god middag på lördagskvällen. Blomkåls pure med lite vit tryffelolja:) sen stektes entrecote snabbt på spisen , sen en skiva chevre:( på köttet lite rosmarin in i ugnen c:a 10min. Jeanette tyckte det var mycket gott, men jag har svårt för getosten,har ni förslag på vad jag ska ta för ost på min entrecote nästa gång jag ska göra denna middag? På länken nedan finns en bild på hur middagen blev(7 mars) klicka på bilden så kommer där lite text under den. Här finns även många bilder från våra husbilsresor o lite annat smått o gott. Det går bra att kommentera bilderna i bilddagboken. Det var allt från ett regnigt Helsingborg ha en fortsatt god helhg:wink:Staffan

staffanjeanette - bilddagboken

H

hianders

Guest
Sv: Chevre smakar.....

Vilken mästerkock. Maten såg mycket god ut!!! Det vattnas riktigt i munnen.

fru hianders/Inger

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Istället för att sätta in den i ugnen med ost.
Pressa en klyfta vitlök och rör i en klick smör (riktigt smör) med lite salt och klippt persilja.
Calle

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Ser ju jättegott ut!
Ett alternativ är någon grönmögelost.
Föreslår dock att du gör ett försök till med Chevre, men ta på lite (flytande) honung, det gör susen med Chevre.
/Bertil

F

F.d. 52943

Guest

Ett annat ostalternativ är Cantadou Pepparrot - behöver inte köras i ugnen - smälter ner av värmen från köttet (=mindre risk att entrecoten blir överstekt).
Gott, gottigottgott. gott!

:yes:

Toppen