• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Chausson Flash 03

MalSv

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
20404
Medlemskap
2025
Är på gång att köpa vär första husbil. Har tittat på Chausson Flash 03 årsmodell 09-11 från Tyskland. Är det någon som k'nner till modellen och har synpunkter på den. Hur rymlig är alkoven? Fungerar Webasto-värmare bra? Vi som ska använda bilen är 2 vuxna, 1 15-åring och en 1-åring.

F

F.d. 53197

Guest
Sv: Chausson Flash 03

Vi har en Flash 01 -11, köpt i Tyskland. Vi är jättenöjda!

Jag tror att sängarna är likadana i 03 och 01. Vi tycker att alkoven känns riktigt rymlig, och har inga problem att sova två vuxna där, ens i värmen i Kroatien. Däremot kan det vara lite krångligt att klättra upp och ner, men det funkar.

Barnen sover jättebra i våningssängen. Eftersom sängarna är längre än normala så får de plats med en väska vid fotänden.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Vi har en Flash 25 -12 köpt från rc-Mannheim. Gissningsvis med samma alkov, gott om plats. Våningssängarna är fullstora (för vuxna) så det får plats ev. hänggarderob, leksaker etc i fotänden.
Vi har en Eberspächer dieselvärmare (för bodelen), helt suveränt med värme under färd och att det inte drar gasol.

Peter :)

Senast ändrad:
F

F.d. 53197

Guest

Vi har en Flash 25 -12 köpt från rc-Mannheim. Gissningsvis med samma alkov, gott om plats. Våningssängarna är fullstora (för vuxna) så det får plats ev. hänggarderob, leksaker etc i fotänden.
Vi har en Eberspächer dieselvärmare (för bodelen), helt suveränt med värme under färd och att det inte drar gasol.

Peter :)

Jag tror att våningssängarna är 210 eller 215 cm, dvs hela bilens bredd, så de är till och med längre än en vanlig säng. Dock finns det viktgräns på dem, så om en vuxen ska sova där får man nog vara lite extra stillsam... :)

F

F.d. 53227

Guest

Är på gång att köpa vär första husbil. Har tittat på Chausson Flash 03 årsmodell 09-11 från Tyskland. Är det någon som k'nner till modellen och har synpunkter på den. Hur rymlig är alkoven? Fungerar Webasto-värmare bra? Vi som ska använda bilen är 2 vuxna, 1 15-åring och en 1-åring.

Hej MalSv !

Jag köpte en Challenger Genesis 31, årsmodell 2011 för precis ett år sedan.
Det är i princip samma bil som Chausson. Jag har bredspårs Ford chassie på
140 HK, med ESP och dubbla krockkuddar, farthållare, Ebersprächer till bodelen.
Måste säga att jag är supernöjd, mycket bil för pengarna !

Lycka till !

Hälsningar
Seppo

Toppen